به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی گفت: با حمایت‌ها و اجرایی شدن جشنواره ملی زرشک شهرستان‌های دیگر هم با محصولات مزیت‌دار خود خواستار برگزاری جشنواره‌های ملی متعدد دیگر شده‌اند.

هادی شاهوردی اظهار کرد: محصول زرشک در زیر مجموعه گردشگری کشاورزی مانند عناب، زعفران و انار قرار دارد و برای هر کدام می‌توان برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری انجام داد.

وی بیان کرد: در بخش گردشگری در گذشته نیز تورهای داخلی و خارجی برای محصولات زرشک و زعفران برگزار شده و اکنون با تمرکز بیشتر در زمان جشنواره در حال اجرایی شدن است.

این مقام مسئول اعلام کرد: از آنجا که برداشت زرشک از مهر ماه آغاز می‌شود، سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و بخش خصوصی چند روز قبل از جشنواره نیز اولین تور داخلی سه روزه از تهران با 20 گردشگر را وارد استان کرد و از برداشت زرشک بازدید کرده و 110 میلیون تومان آورده برای صنایع دستی داشته است.

تور گردشگری سوئیسی در جشنواره زرشک

به گفتۀ وی  برای حضور تورهای داخلی و خارجی در زمان برگزاری جشنواره برنامه‌ریزی شده و تاکنون یک تور قطعی از سوییس برای اختتامیه جشنواره داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی با اشاره به جشنواره ملی زرشک گفت: با برگزاری این جشنواره برنامه‌ها با قدرت بیشتری اجرایی می‌شود و کمیته فرهنگی و گردشگری با دستگاه‌های فرهنگی در ذیل این جشنواره ایجاد شده است.این کمیته تاکنون سه جلسه برگزار و جمع‌بندی‌هایی انجام شده که باعث رویدادهای خوبی خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر تورهای گردشگری داخلی و خارجی که اجرایی خواهد شد، حضور خودروهای کمپر که خاص گردشگری هستند را در این جشنواره خواهیم داشت، همچنین نقشه گردشگری زرشک در مراحل نهایی قرار دارد.

به گفتۀ وی یکی از موضوعات مغفول مانده همواره سرویس‌های بهداشتی در حاشیه مراسم‌ها است که امسال برای این جشنواره با فرمانداران هر شهرستان صحبت و مقرر شد که جایگاه سرویس بهداشتی در حاشیه جشنواره دیده شود را که از موضوعات بسیار مهم است.

شاهوردی اعلام کرد: در این جشنواره کاروان مهر امید را خواهیم داشت که علاوه بر برنامه‌های خاص خود، برنامه‌هایی نیز برای کودکان برگزار خواهد کرد.

این مقام مسئول افزود: بازدید دانش‌آموزان از بازارچه‌های صنایع دستی در حاشیه جشنواره زرشک از برنامه های جانبی است، همچنین تولید محتوا با فیلم‌برداری و عکاسی، شب شعر، مسابقه عکاسی و برپایی چادرهای عشایری با ارائه محصولات خاص آن‌ها از جمله برنامه‌های این کمیته خواهد بود.