مهندس بخشایی معاون رئیس سازمان و مدير جهادكشاورزي شهرستان طبس اعلام نمود:  برداشت سبزیجات برگی از سطح 800 هکتار مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان طبس آغاز شده و پیش بینی می شود از این سطح بالغ  بر 18000 تن انواع سبزيجات برگي برداشت شود. 

وی متوسط عملكرد سبزیجات برگی در شهرستان طبس را 22.5 تن در هكتار اعلام کرد و افزود شهرستان طبس مقام اول سطح زیر کشت و تولید سبزیجات برگی استان خراسان جنوبی را دارد و با توجه به شرایط اقلیمی مناسب این شهرستان در تمام فصول سال کشت انواع مختلف سبزیجات انجام می‌شود و محصول تولیدی منطقه از عطر، طعم و کیفیت خاصی برخوردار است. سبزيجات برگي این شهرستان شامل اسفناج، جعفري، شنبليله، شويد، شاهي، گشنيز، ريحان، نعنا، تره، تربچه، پيازچه، مرزه، كاهو و ... می باشد و قسمت عمده‌ای از آن در فصل های پاییز و زمستان برداشت می شود و به شهرستان های همجوار و استان های خراسان رضوی ، کرمان و یزد عرضه می شود و  برآورد می شود بالغ بر 360 میلیارد ریال درآمد  عاید 480 بهره بردار این شهرستان گردد.

داود بخشایی همچنین خدمات ارائه شده به سبزی کاران را خدمات کارشناسی، تامین  نهاده های کشاورزی از قبیل کود و سم ، استفاده از کارنده‌های کشت مستقیم در کشت سبزی، مکانیزه کردن کشت و استفاده از لولر‌های لیزری جهت آماده‌ سازی سطح مزارع سبزی اعلام کرد و گفت در شهرستان طبس 5 واحد در زمینه تولید سبزیجات خشک با ظرفیت اسمی سالانه حدود 1108 تن سبزی خشک مشغول به فعالیت می باشند.