به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مدیرجهادکشاورزی سربیشه از برگزاری اولین کارگروه رصد و پایش جوجه ریزی شهرستان با حضور شبکه دامپزشکی، شعب بانک کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید، نماینده بنیاد برکت و شرکت های تعاونی مرغداری در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این کار گروه ها بررسی و رفع موانع تولید و تسهیل در جوجه ریزی می باشد.

محمدرضا زرگری خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت تولید گوشت سفید در تامین امنیت غذایی ضروری است کلیه دستگاه های اجرائی در رفع مشکلات تولیدکنندگان تمام توان خود را به کار گیرند.

وی با توجه به نقش اصلی بانک ها  در حمایت از  تولید کنندگان خواستار پیگیری حذب اعتبارات بیشتر برای بهره برداران از طریق شعب بانک کشاورزی و پرداخت تسهیلات کم بهره به مرغداران توسط بنیاد برکت که در تمامی بخش های تولیدی همراه مدیریت بوده، شد.

وی با بیان اینکه دیدگاه وزارت جهاد کشاورزی استفاده از ظرفیت تعاونی های تخصصی در مدیریت تولید می باشد،اظهار داشت: تعاونی ها می بایست تمام تلاش خود را در رفع مشکلات مرغداران به کار برده و تولید و توزیع مرغ را که ارتباط مستقیمی با سفره مردم دارد را مدیریت نمایند.

زرگری هدف اصلی مدیریت را رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان دانست و عنوان کرد: در حال حاضر پیگیر راه اندازی ۲ واحد کشتارگاه طیور، در راستای تکمیل زنجیره پرورش و تولید گوشت سفید و برطرف نمودن بزرگترین مشکل مرغداران هستیم.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان سربیشه گفت: در این کارگروه علاوه بر رصد جوجه ریزی واحدهای مرغداری به منظور تحقق صد درصدی ظرفیت شهرستان، مشکلات واحدهای مرغداری غیر فعال جهت پیوستن آنها به چرخه تولید، مورد بررسی قرار گرفت.