به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، صبح امروز یکشنبه (23 مهر) هفتمین همايش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، مجتبی خیام نکوئی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات  و همچنین بانوان روستایی و عشایری خراسان جنوبی برگزار گردید.

خیام نکوئی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات در این مراسم با بیان اینکه افزایش تولیدات زراعی، باغی،  شیلاتی، دامی و رتبه هایی که در بخش کشاورزی و در سطح ملی و بین المللی کسب کرده ایم، مرهون زحمات جامعه روستایی و عشایری و به ویژه  زنان روستایی و عشایری است، اظهار داشت: روستاها در واقع کانون تولید بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی هستند و نقش اول و ماندگار زنان در جوامع  روستایی و عشایری بی بدیل است. بنابراین باید تلاش کنیم نقش زنان روستایی و عشایری را به شکل گسترده تر و بهتر به جامعه ملی و جهانی معرفی کنیم.

در این مراسم کارشناس امورزنان سازمان به همراه دوتن از نمونه های زن روستایی حضور پیدا کردند که از سرکار خانم مریم حسنی مدیرعامل صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی بعنوان رتبه اول کشور و سرکار خانم خدیجه فنودی تسهیل‌گر وکارآفرین شهرستان سربیشه و همچنین سرکارخانم میرزایی کارشناس امورزنان روستایی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی تجلیل گردید.