به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکلی در تامین کود نداریم، گفت: 18 هزار و 908 تن انواع کودهای کشاورزی در استان در 10 ماهه امسال تامین و توزیع شده است.

احمد احمدنژاد افزود: از این مقدار 14 هزار و 269 تن کود ازته، 3 هزار و255 تن کود فسفاته و هزار و 384 تن کود پتاسه بوده است

وی با اشاره به اینکه روند توزیع کودهای کشاورزی مورد نیاز استان شامل کودهای ازته، فسفاته و پتاسه فقط از طریق صدور حواله الکترونیک انجام می گیرد، افزود:‌ 44 کارگزار تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در شهرستان های  خراسان جنوبی کار توزیع کود مورد نیاز کشاورزان استان را به عهده دارند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: تحویل کودهای شیمیایی یارانه دار با حواله الکترونیکی صادر شده از سامانه پایش مواد کودی امکان پذیر است و برای این منظور هم اطلاعات فردی کشاورزان باید در سامانه پهنه بندی ثبت شده باشد.

احمدنژاد با بیان اینکه کودهای پتاس، اوره و فسفات به عنوان کودهای پایه محصولات کشاورزی محسوب می شوند، تصریح کرد: انواع کودهای شیمیایی به اندازه کافی در انبارهای سازمانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان موجود است و هیچ گونه مشکلی در خصوص تامین و توزیع انواع کود در سطح استان وجود ندارد.