به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، محمدمهدی سعیدی گفت: هدف‌گذاری ما بر این است که تا سال ۱۴۰۴ بتوانیم ظرفیت پرورش ماهی در خراسان‌جنوبی را به ۱۰ هزار تن برسانیم.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: در خراسان جنوبی بیش از 700 استخر پرورش ماهی گرمابی داریم علاوه بر این در برخی از سدهای استان نیز ماهی پرورش داده می‌شود که در مجموع ظرفیت پرورش یک‌هزار و 100 تن ماهی در سال را دارد.

وی عنوان کرد: اغلب ماهی پرورشی خراسان جنوبی از نوع کپور و آمور با ظرفیت یک هزار تن در سال است.

وی ادامه داد: پرورش ماهی تیلاپیا با آب‌های شور و لب شور سازگار است که در فروردین ماه سال ۹۹ توزیع بچه ماهی تیلاپیا در بین استخرهای دارای مجوز پرورش از سازمان نظام مهندسی انجام می شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: شیلات جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با شیلات استان سیستان و بلوچستان تفاهم نامه‌ای منعقد کرده که در بحث خرید و فروش ماهی بین دو استان همکاری داشته باشیم.

سعیدی در پاسخ به اینکه واردات ماهی قرمز از چین به کشور و خراسان جنوبی خواهیم داشت، گفت: گونه ماهی که از چین وارد کشور شده جزو ماهی قرمز محسوب نمی‌شود و هر گونه واردات ماهی قرمز از چین به کشور و خراسان‌جنوبی صحت ندارد.