به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی،  مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان امروز (9 اردیبهشت) در ارتباط زنده اینستاگرامی با خبرنگاران با بیان اینکه۸۷۳۰ هکتار آبیاری نوین در خراسان جنوبی در دست اجرا است، گفت: تاکنون ۱۸ درصد اراضي خراسان جنوبي مجهز به آبياري نوين شده است.

محمدحسن غلامی افزود: اکنون سامانه آبیاری نوین در سطح ۸ هزار و ۷۳۰ هکتار از اراضی استان در دست اجرا است.

وی اظهار کرد: از آغاز سال زراعی جاری چهار هزار و 750هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است.

 مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با اجرای این میزان سیستم های نوین آبیاری حدود 21 میلیون متر معکب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی شده است، گفت: شهرستانهای زیرکوه با 800 هکتار، قاین با 730 هکتار و سربیشه با 500 هکتار بیشترین طرح اجرا شده در سال 98 را به خود اختصاص داده اند.

 غلامی اعتبارات تخصیص یافته در سال 98 برای اجرای  طرح های سیستم های آبیاری نوین را 62 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این اعتبارات نسبت به سال قبل از آن افزایش حدود 2 برابری داشته است.

 وی با بیان اینکه از ابتدای امسال 430 هکتار سیستم آبیاری نوین اجرا شده است، ادامه داد: در حال حاضر سیستم های آبیاری نوین در  8 هزار و 730 هکتار از اراضی کشاورزی استان در دست اجرا است.