به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ پروانه تاسیس گلخانه‌های کوچک مقیاس در خراسان جنوبی صادر شده است، گفت: سامانه ثبت نام در پنجره واحد سازمان جهاد کشاورزی از سال۹۷ فعال شده و هم اکنون نیز ثبت نام از متقاضیان ادامه دارد که تاکنون ۲۰۰پروانه تأسیس گلخانه در استان صادر شده است.

محمدرضا اکبری افزود: از این تعداد ۵۰ واحد با مساحت ۱.۵هکتار احداث شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه این نوع گلخانه‌ها از سازه‌های سبک برخوردار بوده و کم هزینه ساخته می‌شود، اظهار داشت: سقف پرداخت تسهیلات برای گلخانه‌های کوچک مقیاس ۸۰میلیون تومان است.

وی بیان کرد: با گلخانه‌های کوچک مقیاس می‌توان از فضای حداقلی امکان برداشت حداکثر محصول را ممکن ساخت، که با توجه به صدور ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و صدور مجوز گلخانه‌های کوچک مقیاس، واحد‌های گلخانه‌ای با مساحت کمتر از ۳۰۰ متر مربع اجازه تأسیس و فعالیت دارند.

اکبری ادامه داد: در حال حاضر مجوز احداث سطح‌های کمتر از ۳۰۰ متر گلخانه کوچک مقیاس توسط سازمان جهاد کشاورزی صادر و برای گلخانه‌های بین ۳۰۰ تا سه هزار متر را سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی صادر می‌ کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزیخراسان جنوبی افزود: سرمایه گذاری با حجم اندک و اعطای تسهیلات کم بهره در احداث گلخانه کوچک مقیاس در زمینه اشتغالزایی روستاییان سهم به سزایی دارد.

وی اظهار کرد: تاکنون ۹۰  طرح گلخانه کوچک مقیاس با اعتبار ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.