به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان پیش از ظهر چهارشنبه امروز(21خرداد99) در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته جهادکشاورزی گفت: این بحث با اولویت پرورش ماهی تیلاپیا در استان پیگیری و به نتیجه رسیده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در استان 637  باب استخر پرورش ماهی داریم که ظرفیت تولید 1200 تن ماهی در سال را دارد و در حال تلاش برای افزایش این میزان به 1546 تن در سال جاری هستیم.

سعیدی از اخذ مجوز پرورش 11 باب استخر پرورش ماهی تیلاپیا در استان خبر داد و افزود: در سال گذشته با توجه به تخصیص 150 میلیون تومان اعتبار ملی 100 هزار بچه ماهی تیلاپیا برای پرورش وارد استان شده و برنامه‌ریزی ما برای سال 1404 افزایش تولید ماهی به 10 هزار تن ماهی در سال است.

وی با بیان این‌که برای پرورش ماهی تیلاپیا برای اولین بار در استان انجام می‌شود، گفت: مزرعه حد وسط پرورش ماهی استان که با حمایت بخش خصوصی احداث شده نیز طی هفته جهاد کشاورزی در شهرستان قاین افتتاح می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: برای سال جاری نیز قول تامین 300 هزار بچه ماهی کپور به صورت رایگان را برای استان گرفته‌ایم.