به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رئیس سازمان صبح امروز پنجشنبه(۲۲خرداد۹۹) در مراسم زیارت عاشورا که در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی بنا به شرایط موجود ویروس کرونا برگزار گردید، با بیان اینکه بهره‌وری آب کمک شایانی به کشاورزی استان نموده است، گفت: برای افزایش راندمان آبیاری اقدامات موثری در حوزه آب و خاک انجام شده و در هفته جهاد کشاورزی نیز افتتاح از پروژه های آب و خاک چشمگیری خواهد داشت.

غلامرضا قوسی به اولویت بندی فعالیت های سازمان جهاد کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از طرح‌ها و اهداف مهم سازمان جهاد کشاورزی اجرای سیستم های نوین آبیاری در سطح استان بوده است.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی نسبت به سطح اجرایی در کشور در اجرای سیستم های نوین آبیاری رتبه اول را دارد و نسبت به اجرای سیستم های نوین آبیاری در مقام ششم قرار داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: یکی دیگر از موضوعات مهم احیای قنوات استان بوده که سطح وسیعی از قنوات  در استان با موفقیت انجام شده است.

وی بیان کرد: اجرای نهضت گلخانه‌ای کشاورزی استان، تولید نشا، احیای مجتمع های دامپروری و اجرای ها ب شتر از اهم فعالیت هایی است که سازمان جهاد کشاورزی در دست اجرا دارد.