به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، رئیس سازمان گفت: فرآوری پشم از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی است لذا سرمایه‌گذاران با توجه به صرفه اقتصادی برای فرآوری پشم تولیدی استان ورود کنند.

مهدی جعفری افزود: در این زمینه حمایت‌های لازم را از سرمایه‌گذاران با پرداخت تسهیلات و ارائه راهکارها خواهیم داشت.

وی گفت: ابتدای فعالیت در سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه پشم دامداران ورود پیدا کردیم و بازدیدی از مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی داشتیم که در این مرکز دستگاه‌هایی برای فرآوری کامل پشم گوسفند وجود داشت و از این نوع واحد فرآوری پشم در مشهد هم موجود است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: آمادگی خرید پشم دامداران استان و ارسال به این واحدها را داریم اما هزینه حمل و نقل گران‌تر از قیمت پشم تمام می‌شود و تنها راهکار این است که از این نوع واحدهای فرآوری در استان مستقر شود.

وی گفت: با توجه به حجم بالای تولید پشم در خراسان جنوبی و استان‌های همجوار راه‌اندازی این واحد فرآوری برای سرمایه‌گذار صرفه اقتصادی خواهد داشت و درخواست ما این است که سرمایه‌گذاران در این زمینه ورود پیدا کنند.

جعفری با اشاره به اینکه براساس آمارها پشم تولیدی دام عشایر استان سالانه بیش از هزار تن است عنوان کرد: پشم‌های تولیدی خراسان جنوبی بالاترین درجه کیفیت را دارد و آب‌ و هوای منطقه در این کیفیت موثر است.

وی افزود: نرمی و لطافت بالا، مجعد بودن و طول الیاف خاص، پشم‌های تولیدی در خراسان جنوبی را در درجه ممتاز قرار داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در پاسخ به دغدغه کشتارگاه‌های دام استان و مردم به دلیل نبود خرید پوست گوسفند یا قیمت خیلی پایین آن گفت: به دلیل نبود صادرات، این محصول ارزشمند با قیمت خیلی پایین به فروش می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به نشست اخیر مسوولان خراسان جنوبی با وزرای اقتصاد ایران و افغانستان افزود: در این نشست تمامی کالاهای صادراتی خراسان جنوبی و کالاهای مورد نیاز استان برای واردات از افغانستان اعلام شد.

جعفری اظهار داشت: در این نشست اعلام آمادگی کردیم که نمایشگاه توانمندی‌های کشور افغانستان و ایران را در حوزه مبادلات تجاری در بیرجند برگزار کنیم و این پیشنهاد مورد توافق وزرای اقتصاد ایران و افغانستان قرار گرفت.

وی گفت: در صورت موافقت مسوولان کشور افغانستان در اسفند امسال این نمایشگاه در بیرجند برگزار خواهد شد تا تجار ایران و افغانستان با برگزاری این نمایشگاه پیوندهای خود را در زمینه واردات و صادرات گسترش دهند.