به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رییس سازمان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بشرویه گفت: تنها استانی هستیم که مجوز خرید دام حذفی را برای استان گرفتیم.
مهدی جعفری افزود: در این استان با تدبیر اندیشیده شده، دام سبک دامداران به دلیل شرایط سخت خشکسالی و توان پایین دامداران، با قیمت نهاده ۳۰ درصد زیر قیمت نهاده فعلی بهره مند می گردد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی در خصوص چگونگی خرید دام پرواری اعلام کرد، اتحادیه ها و سایر تشکل های دامی می بایست با پشتیبانی امور دام انعقاد قرار داد نموده و دام پرواری دامداران عزیر را خرید نمایند.
وی با بیان اینکه اصلاح الگوی کشت با چتر حمایتی با هم فرق می کند افزود: امسال الگوی کشت زراعی ابلاغ گردیده و برای سال آینده الگوی کشت باغی ابلاغ خواهد شد. چتر حمایتی دولت فعلا شامل گندم، جو، چغندرقند و کلزاست.
جعفری درخصوص دو نرخی شدن قیمت کود گفت: قطعا هرچیزی که دو‌نرخی شود، مفسده اور است اما موضوعات را به مسئولان بالاتر منتقل کرده ایم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان داشت: در خصوص آسفالت جاده سر آسیاب بشرویه با توجه به اینکه یکی از درخواست های کشاورزان این منطقه بوده است در صورتی که فرمانداری مشکل حمل شن آن را رفع کند ما نیز کوبیدن و آسفالت مسیر را انجام خواهیم داد.