به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مدیر امور سرمایه گذاری سازمان عنوان کرد: مبلغ ۲۸۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تاکنون در خراسان جنوبی پرداخت شد.

علی رحیمی با بیان اینکه این اعتبارات از شهریور ۱۴۰۲ به استان ابلاغ شده و براساس آخرین مصوبات جلسات کارگروه تبصره ۱۸ بانک‌ها تا ۱۵ تیر مهلت جذب اعتبارات را دارند، گفت: این مقدر تسهیلات به ۶۳ طرح بخش کشاورزری پرداخت شد.

وی افزود: از این رقم ۲۶۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با عاملیت بانک کشاورزی، ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با عاملیت توسعه تعاون و یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان از محل صندوق کارآفرینی امید پرداخت شد.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی نرخ سود این تسهیلات در بخش تسهیلات سرمایه در گردش ۱۸ درصد و سرمایه‌ای را ۱۳ درصد اعلام کرد و گفت: تسهیلات بخش سرمایه در گردش با بازپرداخت یک ساله و سرمایه‌ای با بازپرداخت هفت ساله پرداخت می‌شود.

رحیمی اظهار داشت: این تسهیلات به طرح‌هایی از جمله احداث گلخانه، تکمیل مرغداری‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیک بالا، احداث کشتارگاه، تکمیل زنجیره ارزش محصولات مزیت دارد استان، صنایع تبدیلی و تکمیلی، دام، طیور و سایر ماکیان پرداخت می‌شود.