به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی با بیان اینکه خراسان جنوبی در اقلیم کم آبی واقع شده است،گفت: برای سازگاری با این اقلیم و رفع موانع خشکسالی، سیاستگذاری جامعی صورت گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: برای افزایش بهره وری آب، سندی با عنوان سازگاری با کم آبی در بخش کشاورزی و استفاده بهینه از منابع پایه تولید با هدف ارتقای درآمد بهره برداران و افزایش ضریب بهره وری خود اتکایی محصولات کشاورزی، به منظور استفاده صحیح از منابع آب و خاک با تاکید بر محوریت آب مد نظر قرار گرفته است.

قوسی اظهار داشت: در مدیریت زراعت ابتدا توسعه کشت های نشایی را هدف گذاری کردیم که به صورت نشا در فضای گلخانه نگهداری شده و سپس به فضای آزاد منتقل می شوند.

وی ادامه داد: این امر علاوه بر کاهش مصرف آب، موجب کاهش هزینه نیز می شود و این برنامه در مورد صیفی جات و جالیز عملی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود:  در این راستا ۵۵۰ هکتار پنبه در سطح استان کشت شده و مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته و همچنین برای کشت های نشایی هفت دستگاه کارنده وارد استان شده که برای آشنایی کاربران و کشاورزان کلاس های آموزشی برگزار گردیده است.