به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رییس سازمان گفت: در کشوری که اشتغال مهمترین بخش اساسی است تولید محصولات زراعی مانند پنبه می‌تواند راهگشای اشتغال و اقتصاد باشد.

غلامرضا قوسی با بیان اینکه عمده تمرکز اصلی سازمان در حوزه زراعت افزایش عملکرد در واحد سطح است، افزود: اقدامات به نژادی و به زراعی از جمله مواردی است که باعث افزایش واحد سطح می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: پنبه به دلیل این‌که پیشران توسعه بسیاری از صنایع است لازم است در کشور ما و خراسان‌جنوبی مورد توجه باشد.

وی عنوان کرد: عمده محصولات زراعی استان شامل گندم، جو، پنبه، محصولات جالیزی و دانه‌های روغنی می‌شود.

قوسی با بیان این‌که کشت پنبه بسیار مهم و حائز اهمیت است، اظهار کرد: 7 هزار هکتار از سطح استان زیر کشت پبنه است.

وی در مورد مصرف آب زیاد پنبه، افزود: اگر پنبه محصول آب بَری است اما در مقابل محصولات کم آب‌بر دارای میزان بهره‌وری و ارزش افزوده بالاتری است.

وی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی بحث تهیه وتولید بذور اصلاح نژاد شده مورد توجه است، گفت: در استان در زمینه کشت جو، پنبه، گندم و دانه های روغنی از بذور اصلاح نژاد شده استفاده می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: خراسان جنوبی در بحث تولید پنبه، استان شاخصی است و انحصار تولید پنبه از نوع رقم خرداد به دلیل زودبازده بودن از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی است.

قوسی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که برای بخش کشاورزی در خراسان‌جنوبی مورد توجه است شناسایی ارقام پر بازده و سازگار با شرایط اقلیمی استان است.