به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با بیان اینکه ۶۹۹ هکتار زمین برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در خراسان جنوبی مکان‌یابی شد، گفت: از این رقم ۲۱۵ هکتار در اختیار شرکت شهرک‌های کشاورزی قرار گرفته است.

محمدرضا اکبری افزود: در این خصوص مطالعات مورد نیاز برای ۱۴۰ هکتار از گلخانه‌ها توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پارسال تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری و شرکت شهرک‌های کشاورزی برای ایجاد ۷۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ها در استان منعقد شد، اظهار داشت: در طرح نهضت گلخانه‌ای، ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار و تولید ۲۸۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای پیش بینی شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: از پارسال تاکنون ۳۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان طرح برای احداث گلخانه به بانک‌های عامل استان معرفی شده و برای پرداخت در حال بررسی است.

وی ادامه داد: از این رقم ۴ طرح با وسعت ۱۸.۵ هکتارو ارزش ۱۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در کارگروه ملی بررسی و تایید شد.

اکبری با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۲ طرح گلخانه‌ای با مساحت ۹.۵ هکتار و با اعتبار ۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در دست اجرا است، گفت: با تکمیل این گلخانه‌ها ۲ هزار تن به ظرفیت تولید گلخانه‌های استان افزوده می‌شود و ۹۵ نفر اشتغال مستقیم و ۱۸۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۷۲ طرح گلخانه‌ای با مساحت ۹.۵ هکتار در خراسان جنوبی در دست اجرا است، افزود: با تکمیل این طرح‌ها، ۲ هزار تن به ظرفیت تولید گلخانه‌های استان افزوده می‌شود.

گفتنی است که ۱۳ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در ۷۲.۳ هکتار سطح زیر کشت این محصولات در خراسان جنوبی برداشت می‌شود.