به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رییس سازمان با بیان اینکه امسال کشت دیم افزایش بیش از ۳۰ درصدی دارد، گفت: بارش‌های بهاری زمین‌ها را مرطوب کرده و زمینه را برای کشت دیم فراهم کرده است.

غلامرضا قوسی افزود: ۷ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی استان زیرکشت محصولات دیم رفته که پیش بینی می‌شود ۷ هزار تن محصول دیم شامل گندم جو خربزه هندوانه برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال پس از ۱۸ سال خشکسالی بارندگی‌ها به ۳۰۰ میلی متر رسیده و سبب رونق کشت دیم شده است. در حال حاضر بیش از ۱۸۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی زیرکشت محصولات باغی و زراعی است و میزان تولیدات محصولات زراعی، کشاورزی و باغی در این استان ۷۹۵ هزار تن است.

وی به کشاورزان دیم‌کار پیشنهاد کرد: بهره برداران نسبت به تغذیه اراضی خود با استفاده از کود‌های شیمیایی و حیوانی در زمان مناسب اقدام کنند چرا که استفاده از این کود‌ها در افزایش عملکرد تاثیر بسزایی دارد.

قوسی بیان کرد: در کشت دیم نیاز به آبیاری نیست و کشاورزان با آب جمع‌آوری شده در بندسار‌ها و رطوبت موجود در مزارع شروع به کشت می‌کنند و این فرصت پتانسیلی است که کشاورزان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.