به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رییس اداره روابط عمومی سازمان با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی ها در جامعه گفت: به منظور ایجاد ارتباط سازنده درون دستگاهی و همچنین تعامل و پیگیری مطالبات مردمی، روابط عمومی ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و این امر تا بدانجا مهم است که می­توان به درستی روابط عمومی را قلب تپنده هر ارگان یا سازمانی نامید.

حامد عارفی نیا فزود: در همین راستا روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی توانسته است با بهره­­گیری از توان نیروی انسانی متخصص خود و با ایجاد و حفظ تعامل پیوسته با همه رسانه‌ها (مکتوب و غیر مکتوب) نقش ارزنده‌ای در پیگیری امور مرتبط با جامعه کشاورزی استان ایفا نماید.

رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی به سبب جایگاه ذاتی خود و ارتباط سازمانی با چندین نهاد متولی بخش کشاورزی و اهمیت این بخش به عنوان اصلی­ترین محور توسعه در استان با تاکید بر اشتغال و تامین منابع غذایی سالم سعی نموده است تا با اولویت قرار دادن کشاورز و فهم خواسته­های آن­ها تمام تلاش خویش را برای ارتباط مناسب به انجام برساند.

وی ادامه داد:  در همین زمینه و برای نخستین بار شورای هماهنگی روابط عمومی­های سازمان جهاد کشاورزی با حضور مسئولین روابط عمومی های ادارات و سازمانها و ارگانهای تابعه وزارت جهاد کشاورزی در استان برگزار گردید.

وی بیان کرد: تشکیل شورای رسانه سازمان (برای اولین بار)، تشکیل کمیته های ویژه جهت اطلاع رسانی در خصوص موضوعات مختلف، روزها و مناسبت ها از قبیل دهه مبارک فجر، هفته جهاد کشاورزی، حوادث غیر مترقبه و عضویت در شورای هماهنگی روابط عمومی های استان تنها بخشی از اولویت­های کاری روابط عمومی جهاد کشاورزی است.

عارفی نیا افزود: روابط عمومی­ها باید بتوانند از طریق ایجاد بسترهای مناسب و نوین با اولویت قراردادن هدف، مسئولیت، مخاطب و ماهیت امور مرتبط نسبت به توسعه ارتباطات، برای فهم هرچه بهتر از کارکرد "روابط عمومی" تلاش نمایند.

رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در همین راستا مسئولین امر نیز می­بایست از طریق کمک به توسعه سواد رسانه­ای در بین مدیران و کارکنان خود و ایجاد بستر مناسب برای حفظ جایگاه روابط عمومی­ها (خارج از بسترهای تبلیغاتی) به ایجاد تحول در این بخش کمک نمایند.

وی در پایان گفت: شاید مهم­ترین دلیل و مثال برای تایید این موضوع تجربه اتفاقات و مسائل اخیر از جمله کرونا و ... است که ما را به سمت پذیرش روابط عمومی به  عنوان یک ضرورت ساماندهی شده، سوق می­دهد.