به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، صدیقه میرزایی پیش از ظهر امروز (۲۵خرداد) در آیین رونمایی از محصول سالم استان اظهار کرد: در سال ۹۷ و ۹۸ طرح تولید محصول سالم و گواهی شده در خراسان جنوبی اجرا شده است.

 کارشناس مسئول امور بانوان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اجرای طرح تولید محصول سالم برای ۱۰ محصول زراعی و باغی استان در سال جاری خبر داد و افزود: این طرح با توجه به ارتقای مهارت‌های شغلی زنان کشاورز با رویکرد آموزش و ترویج تولید و مصرف محصول کشاورزی استاندارد و با محوریت اجرایی کردن دستورالعمل حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی اجرا خواهد شد.

 میرزایی گفت: امسال اجرای این طرح محصول زراعی و باغی شامل زعفران، پسته، عناب، انار، زیتون، توت، کنجد، زرشک و سبزیجات برگی برای استان خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند، فردوس، طبس، نهبندان، سرایان، بشرویه، درمیان، سربیشه و خوسف در نظر گرفته شده است.

 وی با اشاره به اینکه چهار بهره بردار موفق به اخذ نشان استاندارد تشویقی در سال ۹۸ شدند، بیان کرد: محل اجرای این طرح ها شهرستان بیرجند، خوسف، طبس و فردوس بوده است.

 کارشناس مسئول امور بانوان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: در سال گذشته با هزینه کرد ۲۷۰میلیون ریال آموزش‌های متعددی برای سه هزار و ۸۴۰ نفر روز در راستای تولید محصول سالم و گواهی شده برگزار شده است.

 وی در پایان تاکید کرد: مصرف محصولات سالم و ارگانیک نیاز به فرهنگ سازی دارد تا هم کشاورزان و هم مردم با این نوع محصولات آشنایی پیدا کنند که رسانه ها در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم و حرکت در مسیر مصرف غذای سالم می توانند موثر واقع شوند.