به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مراسم روز جهانی خاک با شعار "خاک سر آغاز غذا" در سازمان جهادکشاورزی با حضورمسئولین، مدیران و کارشناسان این حوزه برگزار گردید.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان در نشست روز جهانی خاک با بیان اینکه روز جهانی خاک امسال با شعار خاک سر آغاز غذا است، گفت: هدف از اجرای این تفاهم نامه اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی برای حفاظت از خاک در استان است.

اکبر محمدی افزود: مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک ۵ دسامبر مصادف با ۱۴ آذر ماه به صورت ملی درتهران با محوریت معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و در استان توسط سازمان جهاد کشاورزی و همکاری سایر بخش‌ها و  دستگاه‌های مرتبط در هفته خاک برگزار می شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: به منظور صیانت از نقش خاک و جایگاه انکار ناپذیر خاک در امنیت غذایی ، هم افزایی و هم گرایی دستگاه های مرتبط دولتی و خصوصی و توجه بیش از پیش همه به موضوع مهم خاک و ارتقا سطح آگاهی عمومی برای فرهنگ سازی و مدیریت صحیح خاک، این مراسم در سالن جلسات شهدای سازمان جهاد کشاورزی برگزار گردید.

محمدی افزود: یکی از رویکرد های مهم این جلسه تبادل تفاهم نامه با سازمان آموزش و پرورش استان به منظور شروع ارتقا نگرش صحیح از مدرسه با طرح همیاران خاک می باشد.

 وی ادامه داد: در خصوص حفاظت از خاک استان ۳۰هزار هکتار کشت مستقیم ، کود سبز و کم خاک ورزی انجام شده است و این موضوع باید همچنان در دستور کار قرار گیرد تا مواد آلی خاک افزایش یابد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه عملیات حفاظت از خاک در ۴۲ درصد اراضی زراعی استان انجام شده، گفت: خاک استان از لحاظ مواد آلی فقیر است که باید با حفظ بقایای گیاهی، استفاده از کود طبیعی به جای شیمیایی وضعیت خاک استان را بهبود بخشید.