به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان طبس گفت : برداشت سبزیجات برگی از ۵۵۰ هکتار مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان طبس آغاز شده و پیش بینی می‌شود از این سطح بالغ بر ۱۳ هزار و ۷۵۰ تن انواع سبزیجات برگی برداشت شود.

سیدابوالقاسم عطاحسینی متوسط عملکرد سبزیجات برگی در شهرستان طبس را ۲۵ تن در هکتار اعلام کرد و افزود : شهرستان طبس مقام اول سطح زیر کشت و تولید سبزیجات برگی استان خراسان جنوبی را دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب این شهرستان در تمام فصول سال کشت انواع مختلف سبزیجات انجام می‌شود و محصول تولیدی منطقه از عطر، طعم و کیفیت خاصی برخوردار است.

حسینی همچنین خدمات ارائه شده به سبزی کاران را خدمات کارشناسی، تامین نهاده‌های کشاورزی از قبیل کود و سم، استفاده از کارنده‌های کشت مستقیم در کشت سبزی، مکانیزه کردن کشت و استفاده از لولر‌های لیزری جهت آماده سازی سطح مزارع سبزی اعلام کرد.

وی گفت در شهرستان طبس ۶ واحد در زمینه تولید سبزیجات خشک با ظرفیت اسمی سالانه حدود ۱۵۰۰ تن سبزی خشک مشغول به فعالیت است.

سبزیجات برگی این شهرستان شامل اسفناج، جعفری، شنبلیله، شوید، شاهی، گشنیز، ریحان، نعنا، تره، تربچه، پیازچه، مرزه، کاهو و ... می‌باشد و قسمت عمده‌ای از آن در فصل‌های پاییز و زمستان برداشت می‌شود و به شهرستان‌های همجوار و استان‌های خراسان رضوی، کرمان و یزد عرضه می‌شود .

پیش بینی می‌شود بالغ بر ۸۲۵ میلیارد ریال درآمد عاید ۴۸۰ بهره بردار این شهرستان شود.