به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، محمدحسین اکبری از تأمین ۵۰ درصدی مطالبات گندم‌کاران در سطح استان خبر داد و گفت: این مطالبات به‌زودی پرداخت می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون 5 هزار تن گندم از ابتدای فصل برداشت توسط 17 مرکز از گندم‌کاران استان به صورت تضمینی خریداری شده است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 82 هزار و 845 نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی در استان مشغول تولید محصولات کشاورزی هستند، گفت: میزان تولیدات سالانه محصولات زراعی و باغی استان حدود یک میلیون و 20 هزار تن و محصولات دامی 225 هزار تن بوده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع یک میلیون و 245 تن محصولات کشاورزی، زراعی، باغی و دامی تولید می‌شود که ارزش ریالی آن حدود 33 هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه این استان از نظر تعداد قنات با دارا بودن بیش از 7 هزار رشته قنات مقام اول کشور را دارد، بیان کرد: 2 هزار و 68 حلقه چاه کشاورزی و 2 هزار و 864 دهنه چشمه نیز در استان وجود دارد.

اکبری ادامه داد: در سیل اخیر 353 رشته قنات در استان خسارت دید که از این تعداد 130 رشته مسدود شد که برخی از آنها در روستاهایی بود که آب شرب انسان و دام از آن تأمین می‌شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، سهم اشتغال بخش کشاورزی استان را 21.6 درصد و سهم ارزش افزوده آن را 29 درصد اعلام و تصریح کرد: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی نیز 120 پروژه با اعتبار 236 میلیارد تومان در استان آماده افتتاح است که با افتتاح این پروژه‌ها برای 111 نفر در استان شغل ایجاد می‌شود.