به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، در مراسم بهره‌برداری همزمان از ۱۲۰ پروژه بخش کشاورزی استان، بیان کرد: «این پروژه‌ها با اعتباری بالغ‌بر ۲۳۶ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۱۱۱ نفر در بخش کشاورزی به بهره‌برداری رسید».

 محمدحسین اکبری با بیان اینکه با توجه به اهمیت آب، از این تعداد ۶۸ پروژه در حوزه آب و خاک است، افزود: «۲۹ رشته قنات با حجم عملیات ۱۰ کیلومتر مرمت و بازسازی شده که این اقدامات سبب افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی استحصال آب قنوات شده است».

 وی از اجرای ۸۹ کیلومتر انتقال آب با لوله و سامانه‌های نوین آبیاری در سطح ۸۹۰ هکتار خبرداد و افزود: «این موضوع سبب صرفه‌جویی در آب به میزان یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون مترمکعب شده و هزار و ۷۵۰ تن محصول به تولیدات کشاورزی اضافه شده است».

 سرپرست سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، با بیان اینکه ۴۰ هزار و ۳۳۸ هکتار سامانه‌های نوین آبیاری اجرا شده است، گفت: «با اجرای این طرح‌ها، راندمان آبیاری از ۲۵ به ۴۸.۴۵ درصد رسیده و پیش‌‌بینی می‌کنیم تا سال ۱۴۰۵، راندمان آبیاری به ۵۵ درصد برسد؛ سامانه نوین آبیاری نوفرست در سطح ۱۸۰ هکتار نیز به بهربرداری رسید.