به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: توزیع کود «اوره» بین کشاورزان استان پس از توقف ۵۰ روزه توسط شرکت‌های پتروشیمی از سرگرفته شد.

احمد احمدنژاد افزود: شرکت های پتروشیمی به دلیل پیگیری و تعیین تکلیف مطالبات خود در طول ۵۰ روز گذشته از تحویل کود اوره پیشگیری کرده بودند، اکنون سامانه پایش مواد کودی با ابلاغ مصوبه هیات دولت بازگشایی شده و صدور حواله کودهای شیمیایی یارانه‌ای در حال انجام است.

وی بیان کرد: برنامه تامین و توزیع کود اوره در سال جاری به میزان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن از سوی وزارت جهاد کشاورزی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و از طریق نهادهای مربوط به شرکت های پتروشیمی اوره‌ساز ابلاغ شده است، با این میزان سهمیه اوره بخش کشاورزی در سال جاری، می توان نیاز به نیتروژن کلیه محصولات کشاورزی در چارچوب الگوی کشت را تامین کرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس دستور و ابلاغ مدیر عامل و اعضای هیات مدیره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مبنی بر توزیع هرچه سریع تر این نهاده راهبردی و رساندن آن به دست کشاورزان به منظور جلوگیری از کمبود کود جهت آغاز کشت پاییز، با ایجاد کارگروه و انجام هماهنگی با ادارات کشاورزی شهرستان ها و کارگزاران، روند توزیع و فروش کود اوره در سطح استان تسریع شد.