به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، مدیر جهادکشاورزی سربیشه از رفع تداخل ۳۹۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و هچنین جهش بیش از ۱۴ برابری و خیره کننده صدور سند برای اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد و گفت: با عنایت ویژه به ضرورت حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی جامعه، فقدان اسناد اراضی کشاورزی احساس می گردد.

 محمدرضا زرگری افزود: یکپارچه سازی اراضی کشاورزی برای اقتصادی کردن کشاورزی امری ضروری،که لازمه آن سنددار شدن اراضی کشاورزی است.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت سنددار کردن اراضی کشاورزی و ایجاد تحول در بخش کشاورزی با مقایسه ای ساده میتوان عزم بالای دولت برای سنددار کردن اراضی کشاورزی را مورد بررسی قرار داد که با مقایسه آمار و اطلاعات تا پایان سال ۱۴۰۰، تنها ۷۹۴ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سربیشه سنددار شده اند که این امر با ایجاد قرارگاه صدور اسناد مالکیتی برای اراضی کشاورزی تا به امروز ۱۱۰۰۰  هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سنددار شده و پیش بینی می شود تا پایان سال 1403 سطح اراضی دارای سند مالکیت رسمی با توجه به تقاضا و استقبال بالای کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی به صورت قابل توجهی افزایش یابد. 

زرگری خاطر نشان کرد: همچنین در راستای ماده 54 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور فرآیند اجرایی رفع تداخلات اراضی از سال ۱۳۹۶ در شهرستان سربیشه آغاز گردید.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سربیشه گفت: اجرای این طرح ملی بعنوان یکی از سیاست های کلان وزارت جهاد کشاورزی، مقدمه و لازمه صدور اسناد کشاورزی بوده که در کشور و همچنین در استان خراسان جنوبی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: میزان اجراء در راستای طرح فوق تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰۰۰  هکتار از کل اراضی مشمول رفع تداخلات شهرستان بود.

زرگری افزود: پس از آن طی سالهای اخیر و  با پایان طرح در مردادماه سال جاری  حدود ۳۹۰۰۰ هکتار اراضی مشمول در سطح شهرستان سربیشه، رفع تداخل شده و شهرستان سربیشه بعنوان دومین شهرستان استان خراسان جنوبی موفق به اجرای این طرح شد.