پنج شنبه     08/آذر/1403 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مهندس غلامرضا قوسی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در پیامی، فرارسیدن روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است؛

هوالمصور

     روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی یک نهاد از یک سو و از سوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسایلی است که در آن نهاد می گذرد. (مقام معظم رهبری (مدظله العالی))

در روزگاری که توسعه و پیشرفت همه‌جانبه جوامع بیش از همیشه با اطلاع‌رسانی و تعاملات انسانی گره خورده است، دانش ارتباطات و روابط‌عمومی بعنوان هنر هشتم همانند قلب تپنده سازمان‌ها عمل می‌کند و بسترهای لازم برای تسهیل فرایند اطلاع‌رسانی به جامعه هدف را فراهم می ­نماید. روابط­عمومی، به مثابه آینه تمام­ نمای انتظارت و مطالبات برحق مردم، از سازمان‌ها و نهادهایی است که برای خدمت به آن‌ها، تکوین و سازمان یافته­ اند. در این میان، روابط‌عمومی به عنوان سامانه‌ای منسجم و هدفمند، با تلاش آگاهانه و موثر در جهت اطلاع رسانی و شفاف سازی، می تواند پلی باشد برای ایجاد و حفظ ارتباط یک مجموعه با دنیای خارج از آن.


۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط­ عمومی بهانه‌ای است تا باردیگر یادآور شویم، نمادهای توسعه یک جامعه در گرو توزیع عادلانه اطلاعات، روشن‌گری افکارعمومی، مردم­داری و احترام به حقوق انسان‌ها به منظور افزایش سطح مشارکت مردم است که ماموریت انجام آن بر عهده روابط­ عمومی است.  این روز در حقیقت فرصت ارزشمندی است برای تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های صادقانه سختکوشان عرصه ارتباطات و روابط عمومی که در جهت ایفای رسالت خطیر اطلاع رسانی و تسهیل خدمت رسانی به مردم گام بر می‌دارند.

­­­­­­­اینجانب ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و هفته روابط عمومی به تلاشگران این عرصه، از زحمات و مساعی بی دریغ مسئولین روابط عمومی، کارشناسان و اصحاب رسانه با اطلاع رسانی و پاسخگویی به موقع در حوزه عمل کشاورزی و دامپروری استان، قدردانی می­ نمایم. از درگاه ایزد منان توفیق خدمتگزاری بیشتر و سلامت و سربلندی را مسئلت دارم.



به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، حامد عارفی نیا، رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی یادداشتی را منتشر کرد.

متن این یادداشت به شرح ذیل است؛

بسمه العظیم

    27 اردیبهشت ماه به نام روز "ارتباطات و روابط عمومی" مزین گردیده است. نامگذاری یک روز در تقویم به نام روابط عمومی نشانگر نقش، کارویژه و جایگاه این بخش در پیشبرد اهداف سازمان در سطوح خرد و کلان است. امروزه روابط عمومی‌ها به عنوان عناصر قوی در ارزیابی و تقویت برنامه ها و پیشبرد اهداف سازمان‌ها تلقی می­گردند. به عبارت دیگر شاید بتوان گفت که بخش عظیمی از موفقیت یک سازمان مرهون نقش مؤثری است که روابط عمومی ها بر دوش می‌کشند.

در یک نگاه کلی می‌توان گفت روابط عمومی دارای کارکردی درون سازمانی و برون سازمانی است. روابط عمومی از سویی به مانند ویترینی عمل می­کند که سازمان را در برابر چشم افکار عمومی نشان داده و به تصویر می­کشد و از طریق انعکاس مجموعه فعالیت‌های سازمان نقش سازنده‌ای را در خصوص رشد و توسعه سازمانی ایفا می‌کند و از سوی دیگر تعامل سازنده و پویا با کسانی که از بیرون به سازمان می­نگرند ضعف‌‌ها،  نقص‌ها، کم و کاستی‌ها و نظرات سازنده را به مدیران سازمان انتقال می دهد. در این ارتباط شاید بتوان نقش آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را هم پای فعالیت‌‌های سازمان، مهم و حیاتی برشمرد. در واقع روابط عمومی خلاق و پویا در پی ارتقای بخش‌های مختلف سازمانی، از طریق ارائه تصویر درست و واقعی از سازمان و نیز ارائه سیستم نظرسنجی و بازخوردگیری است. از این منظر می‌توان روابط عمومی را پل ارتباطی سازمان با افکار عمومی دانست که در راستای رسالت سازنده خود در ارتقا و پیشرفت سازمان موانع پیش رو را شناسایی کرده و به عنوان مشاور امین سازمان، در جهت رفع موانع گام برمی‌دارد.

   علاوه بر این روابط عمومی نقش مؤثری در پویایی و تحرک درون سازمانی دارد. این بخش سازمان حلقه وصلی محسوب می‌شود تا از طریق برنامه‌ریزی برای ایجاد فضاهای ارتباطی بین مدیران و کارکنان سازمان در جهت شاداب کردن و تجدید روحیه افراد و نیز انتقال تجارب عمل کند. در واقع روابط عمومی حلقه طلایی ارتباطات اجتماعی درون سازمانی و برون سازمانی است که به ایجاد فضای تفاهم و گفتگو میان افراد سازمان و اجتماع کمک می­نماید.

   سخن آخر اینکه نام­گذاری این روز به نام روز جهانی "ارتباطات و روابط عمومی" فرصت مغتنمی است تا اندیشمندان و مسؤولان و دست‌اندرکاران به موضوع آسیب شناسی این عرصه نیز توجه نمایند تا با توانمندسازی هر چه بیشتر روابط عمومی‌ها، کمک به نهادینه شدن جایگاه و ساختار آن­ها درراستای حل مشکلات گامی مؤثر در جهت رشد و توسعه سازمانی و اجتماعی بردارند. امید است که با ایجاد ساختارهای متوازن و هدفمند در حوزه ارتباطات و روابط عمومی بتوان گامی ارزشمند در توسعه هویت فردی، اجتماعی و ساختاری را در روابط عمومی­ها شاهد باشیم.



به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رئیس سازمان در جلسه ستاد آبیاری تحت فشارگفت: ستاد آبیاری تحت فشار سازمان موضوعاتی را در دستور کار قرار می دهد که طبق دستورالعمل های اجرایی انجام نمی گردد.

غلامرضا قوسی افزود: بسیاری از اموری که با مشکلی مواجه می شوند و طبق دستورالعمل های اجرایی سیستم های نوین آبیاری پیاده نمی شود در این جلسه مورد بررسی قرار میگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان سال گذشته ۴۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم های نوین آبیاری مجهز شدند.

وی با بیان اینکه در اجرای سیستم های نوین آبیاری در سال گذشته رتبه ششم کشوری را کسب کردیم عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۵۰۰ هکتار از اراضی استان به سیستم های نوین آبیاری مجهز گردیده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه این سازمان توان اجرای سالانه ۱۰ هزار هکتار  سیستم های نوین آبیاری را در سطح استان دارد اظهار داشت: از شروع طرح در سال ۷6 _۷5  تا کنون ۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم های نوین آبیاری مجهز گردیده اند.



به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، فرمانده پایگاه مقاومت نبوت سازمان گفت: طرح جمع آوری کمک های همکاران در قالب رزمایش کمک مومنانه به افراد آسیب دیده از ویروس کرونا، در سازمان شکل گرفت.

حسن شمشیری افزود: در اولین مرحله مبلغ 60 میلیون ریال جمع آوری شده که در قالب کارت هدیه به خانواده های نیازمند و همچنین جامعه هدف اهداء گردید.

فرمانده پایگاه مقاومت نبوت سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: جمع آوری کمک های همکاران سازمان ادامه دارد که بتوانیم در جهت اجرای مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه، اقدام مناسبی انجام دهیم.