رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افتتاح 417 پروژه همزمان با هفته جهاد کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، هاشم ولی پور مطلق صبح امروز(سه شنبه 22 خرداد 97) در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی گفت: عمده پروژه های شاخص قابل افتتاح و بهره برداری در ای هفته مربوط به حوزه آب و خاک است.

ولی پور مطلق افزود: برای اجرای این تعداد پروژه میزان، 391 میلیارد و 692 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است که از این میزان،16میلیارد و800 میلیون تومان اعتبارات تملکی و مابقی بصورت تسهیلات کم بهره و آورده از سوی بهره برداران بوده است.

وی با بیان اینکه افتتاح این پروژه‌ها برای نزدیک به 2000  نفر اشتغال تثبیت می­شود، اظهار کرد: سیاست وزارت جهاد و همچنین سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بر این است که از مشاغل ایجاد شده حمایت و آنها را حفظ نماییم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه 5 هزار و700 خانوار از مزایای این پروژه‌ها بهره مند می‌شوند، افزود: ما امیدواریم با تداوم اعتبارات دولتی و تخصیص تسهیلات ویژه برای بخش کشاورزی و بهره برداران کشاورزی، بتوانیم نقش موثری در کشاورزی پایدار برای استان خراسان جنوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قاین با  78 پروژه رتبه نخست افتتاح پروژه ها را دارد، افزود: با توجه به خشکسالی های چندین ساله و از آنجا که آب مهمترین مبحث در بخش کشاورزی است، اکثر پروژه های قابل افتتاح و بهره برداری مربوط حوزه آب و خاک در خصوص اجرای سیستم های نوین آبیاری، تجهیز و نوسازی سیستم های آبیاری، تجهیز مسیرهای انتقال آب با لوله و... می­باشد.

هاشم ولی پورمطلق همچنین از تجهیز و نوسازی سیستم ها و ماشین آلات مکانیزاسیون خبر داد و گفت: در صنایع تبدیلی، صنایع مربوط به دام و طیور، زراعت و سایر بخش هایی که سیستم های مکانیزاسیون نیاز به تجهیز یا نوسازی داشته اقدامات لازم صورت گرفته که در این هفته به بهره برداری خواهد رسید.