معاونت توسعه و منابع
-
راهبري ، اجراو نظارت بر برنامه هاي مربوط به تحول و نوسازي اداري در سازمان جهاد كشاورزي استان در چارچوب سياستهاي مصوب.
-
تعين سياستها و خط مشي هاي مربوط به نحوه سازماندهي ساختار تشكيلاتي ، بهبود فرآيندها و روشهاي انجام كار ، جذب ، نگهداري و بهسازي نيروي انساني در سازمان استان در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه .
-
برنامه ريزي و نظارت جهت برآورد و تامين نياز هاي آموزشي كاركنان .
-
نظارت بر تهيه و تنظيم و اجراي دستورالعمل هاي لازم درامور اداري ، مالي ، پرسنلي ، رفاهي و تداركاتي در چارچوب قوانين و مقررات مربوطه .
-
انجام اقدامات مربوط به تنظيم، نگهداري ورسيدگي به حسابها در سازمان استان براساس قوانين و مقررات ابلاغ شده .
-
انجام امور مربوط به تعمير و نگهداري ساختمانها ، تأسيسات و مخابرات سازمان استان و واحدهاي تابعه ووابسته .
-
برنامه ريزي و اتخاذ تدابير لازم به منظور اداره و بهبود وضعيت رفاهي كاركنان و نظارت بر حسن انجام آن .
-
بررسي مسائل و مشكلات ونيازهاي رفاهي خانواده معظم شهداو ايثارگران و انجام اقدامات لازم در خصوص تامين حل مشكلات آنان .
-
پيگيري اجراي مصوبات و بخشنامه هاي مربوط به ايثارگران ، جانبازان و خانواده شهدا و تهيه گزارشهاي لازم جهت ارائه به مراجع ذيربط.
-
گردآوري ، ثبت و حفاظت از آثار دوران دفاع مقدس درراستاي اشاعه فرهنگ ايثار و دفاع مقدس .
-
انجام امور دبيرخانه اي مربوط به دريافت ، ثبت ، رهگيري ، صدور وارسال مكاتبات اداري.
-
انجام اقدامات لازم در جهت استيفاء و حل وفصل مسائل م منافع حقوقي سازمان جهاد كشاورزي از طريق طرح ، تعقيب و دفاع از دعاوي سازمان ، حسب مورد در كليه مراحل رسيدگي و حكميت و ساير اقدامات قانوني
زیر مجموعه های معاونت توسعه مدیریت و منابع
1. مدیریت امور اداری
انجام اقدامات لازم جهت جذب و تامين نيروي انساني مورد نياز سازمان جهاد كشاورزي استان در چارچوب مجوزهاي مربوطه با هماهنگي گروه نوسازي و تحول اداري .
- انجام كليه امور پرسنلي كاركنان سازمان استان شامل ، ترفعيات ، تغييرات طرح مسيرارتقاء شغلي ، نقل و انتقال ، مرخصي .... در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه .
- جمع آوري ، طبقه بندي ، تجزيه و تحليل آمار و اطلاعات پرسنلي كليه كاركنان شاغل.
- انجام اقدامات لازم جهت ارزشيابي دوره اي كاركنان سازمان وجمع بندي نتايج مربوطه و ارائه گزارشهاي مرتبط به مراجع ذيربط.
- دريافت ، ثبت و رهگيري تفكيك و توزيع كليه مكاتبات مربوط به سازمان جهاد كشاورزي استان.
- ماشين نويسي كليه مكاتبات اداري عادي و محرمانه حسب ارجاع واحدهاي مختلف .
2. مدیریت امور مالی
- تنظيم حساب اعتبارات و توزيع آنها بر اساس بودجه مصوب واحدها وساير منافع طبق مقررات مربوطه و نظارت بر مصرف آنها در چارچوب قانون .
- تنظيم و نگهداري دفاتر حساب اعتبارات و تعهدات سازمان جهاد كشاورزي استان و تلاش در جهت تامين آنها در موعد مقرر.
- انجام اقدامات لازم در خصوص تامين و پرداخت كليه هزينه هاي سازمان جهاد كشاورزي استان وواحدهاي تابعه آن پس از طي مراحل طبق ضوابط و مقررات مربوطه .
- رسيدگي و بازبيني اسناد هزينه ها وساير فعاليتهاي مالي انجام شده و تطبيق آنها با ضوابط و مقررات مربوطه .
- تهيه و تنظيم ليست حقوق كاركنان و انجام اقدامات لازم به منظور پرداخت حقوق و مزاياي مربوطه .
- نگهداري حساب اموال سازمان جهاد استان در چارچوب آئين نامه هاي مربوطه .
3. مدیریت رفاه و پشتیبانی
- انجام اقدامات لازم به منظور تامين ، تجهيز ، نگهداري ، تعمير و اجاره ساختمانها ، تاسيسات و ابنيه سازمان جهاد كشاورزي استان در جهت بهبود فضاهاي اداري .
- انجام اقدامات لازم در خصوص تامين، تجهيز،نصب و بهره برداري از ماشين آلات وتجهيزات مورد نياز سازمان و پيگيري امور مربوطه .
- نظارت براداره انبارها و سازه هاي نگهداري اقلام و تجهيزات عمومي مربوط به سازمان جهاد كشاورزي استان وسايرواحدهاي تابعه ووابسته.
- برنامه ريزي وانجام اقدامات لازم به منظور تامين و ارائه خدمات نقليه و ترابري مورد نياز سازمان جهاد كشاورزي و پيگيري كليه امور مربوط به خدمات خودرويي.
- اقدام درجهت نظافت و تامين بهداشت عمومي اماكن تحت پوشش.
- انجام اقدامات لازم جهت ارائه خدمات پذيرايي كاركنان و برگزاري جلسات ، سمينارها ، مراسم وغيره .
- انجام اقدامات مربوط به فروش وواگذاري اموال مازاد متعلق به سازمان ، تنظيم اسناد و مدارك مزايده و مناقصات ، امور مربوط به كميسيون معاملات و تشريفات مربوطه .
- انجام اقدامات لازم به منظور تامين سرانه هاي رفاهي كاركنان سازمان استان شامل (سهميه هاي سفرهاي زيارتي ،امكانات اقامتي و كمك هاي غيرنقدي و....) وتوزيع آنها براساس ضوابط ومقررات مربوطه .
- نظارت بر امور تعاوني هاي كاركنان شامل( تعاوني مسكن،تعاوني مصرف......)وانجام اقدامات لازم به منظور تقويت و پشتيباني آنان.
- برنامه ريزي وانجام اقدامات لازم به منظورتجهيز،ساماندهي و تقويت خوابگاه ها واماكن اقامتي سازمان استان .
- برنامه ريزي وارائه خدمات مشاوره ،بهداشت حرفه اي ،مددكاري و....به كاركنان ،بازنشستگان،ازكارافتادگان و ساير كاركنان سازمان.
- برنامه ريزي واجراي برنامه هاي تربيت بدني شامل (آموزش ،اردوهاي ورزشي ،مسابقات و...)
- انجام اقدامات مربوط به امور خدمات بيمه درماني كاركنان سازمان و پيگيري خدمات مربوطه از طريق نهادهاي درماني و توانبخشي.
4. اداره امور حقوقی
-
ارائه مشاوره حقوقي به كليه واحدهاي تابعه ووابسته سازمان از طريق انتخاب وكلا ، تنظيم دعاوي و دادخواست و سايرامور حمايتي حقوقي.
-
برقراري ارتباط با مراجع قضائي استان و كشور به منظور رفع مشكلات و پاسخگويي به مكاتبات و دعاوي مطروحه عليه سازمان .
-
بررسي و اظهار نظر حقوقي در زمينه كليه قراردادها ، پروتكل ها و موافقت نامه هاي سازمان با اشخاص حقيقي وحقوفي و ارائه طريق در خصوص نحوه تنظيم ، رسيدگي و حل و فصل اختلافات و دعاوي مربوطه .
-
انجام اقدامات لازم جهت پيگيري و پيگرد حقوقي و قضايي پيمانكاران و صاحبان تخلف پروانه ها و مجوزهاي طرف قراردادباسازمان حسب اعلام واحدهاي متولي پيمانها ، پروانه ها و مجوزها .
-
ارائه مشاوره و خدمات حقوقي به كاركنان سازمان
5- اداره امور ایثارگران
6- اداره امور قراردادها و پیمانها
7. گروه نوسازی و تحول اداری
-
انجام بررسي هاي لازم به منظور بهينه سازي ساختار، تركيب و توزيع نيروي انساني و ارائه پيشنهادهاي لازم به معاون توسعه مديريت و منابع انساني و كميسيون تحول اداري سازمان .
-
انجام اقدامات لازم درخصوص استقرار مديريت فرآيندها و رفع نارسائي ها و مشكلات مربوط به تجزيه و تحليل سيستم ها وفرآيند هاي انجام كار در سطح سازمان .
-
برنامه ريزي انجام اقدامات لازم درجهت تامين و برگزاري دوره هاي آموزشي مورد نياز كاركنان سازمان در چارچوب سرفصل هاي تعيين شده .
-
انجام اقدامات لازم درجهت استقرار مديريت كيفيت در سازمان و ارائه الگوهاي مناسب مديريت كيفيت براي واحدهاي مختلف .
-
برنامه ريزي، نظارت و راهبري طرح تكريم مردم و جلب رضايت ارباب رجوع در سطح سازمان .
-
انجام امور دبيرخانه كميسيون تحول اداري سازمان و ارائه برنامه جامع تحول اداري بر مبناي پيشنهادي دريافتي از كميته هاي تخصصي زير نظر كميسيون تحول اداري وبرآورد و پيشنهاد بودجه و اعتبارات لازم .
-
انجام مطالعات و بررسي هاي لازم به منظور استقرار چرخه مديريت بهره وري (موضوع تصويبنامه شماره 22910/ ت8070 مورخ 2/3/79هيات محترم وزيران ) در سطح سازمان و ارزيابي مستمر چگونگي و عملكرد چرخه و ارائه راه حلهاي اصلاحي
8-هیات رسیدگی به تخلفات اداری
9- دبیرخانه
قوانين و مقررات
اشتراک
گزارش