درصد بالای تسهیلات بانکی باعث شده تا برای کارخانه داران مشکلاتی به وجود آید.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی، هاشم ولی پور مطلق صبح دیروز (سوم دی ماه) در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بشرویه اظهار کرد: متاسفانه تسهیلات با درصد بالا مشکلاتی را برای کارخانه‌ها به وجود آورده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: اکثر کارخانه‌هایی که از سال ۹۳ به بعد راه‌اندازی شده‌اند به دلیل اینکه در این سالها تورم مهارشده بوده با مشکل خاصی روبرو نبوده‌اند.

ولی پور مطلق با اشاره به مشکلات کارخانه فراورده‌های لبنی شهرستان بشرویه تصریح کرد: برای رفع مشکلات پیش روی این کارخانه ابتدا پیشنهاد می‌شود تولیدات خود را از محصولات فسادپذیر به سمت محصولات با ماندگاری بالا تغییر دهد و در این راستا خط تولید پنیر پیتزا راه اندازی شده و نیز مجوز توسعه برای این کارخانه اخذ شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: به منظور تامین نقدینگی کارخانه نیز پیشنهاد می‌شود این کارخانه از تسهیلات سرمایه ای ۶ درصد استفاده شود.

وی گفت: اگر چه در کمیسیون تنظیم بازار به کارخانه‌ها مجوز افزایش قیمت نیز داده شده اما باید در این زمینه کشش بازار هم در نظر گرفته شود.

ولی پور مطلق با اشاره به بدهی کارخانه فراورده‌های لبنی بشرویه به شرکت شیر و شرکت دامداران این شهرستان افزود: برای کمک به رفع این معضل نیز می‌توانیم کارت‌های اعتباری مخصوص به پرداخت بدهی شیر به کارخانه داده اما این کار مستلزم تنظیم قرارداد با دامداران به گونه‌ای است که منافع آنها نیز به خطر نیافتد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: برای رفع مشکلات پیش روی کارخانه فراورده‌های لبنی بشرویه اقداماتی چون تامین منابع تسهیلاتی کم بهره و نیز زمینه تحویل شیر دامداران به این کارخانه را پیگیری می‌کنیم.

ولی پور مطلق تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز مشکلات در آینده برای این کارخانه حتما باید خط تولید پنیرپیتزا نیز راه اندازی شود.