اهداف سازماني پس از تصويب قانون ادغام وزارتخانه هاي جهادسازندگي و كشاورزي در تاريخ هشتم بهمن ماه سال هزار و سيصدو هفتاد ونه در مجلس شوراي اسلامي و تشكيل وزارتخانه جهاد كشاورزي بعنوان متولي بخشكشاورزي و عمران روستايي در سطح كشورِِ سازمان جهادكشاورزي استان خراسان جنوبي درتاريخ بيست و هشتم شهريور ماه هزار و سيصدو هشتادو سه با معرفي حجي علي آهني به رياست سازمان به دستور مهندس محمود حجتي وزير وقت جهادكشاورزي رسما آغاز بكار نمود.
اهداف سازماني
شوراي عالي اداري در نود وهشتمين جلسه مورخ هفتم دي سال هزار و سيصدو هشتاد ويک در اجراي جزء 3 بند ماده يك وظايف واحدهاي استاني جهاد كشاورزي را به شرح زير تصويب نمود.
1) بررسي و شناخت امكانات و استعدادهاي بالقوه و بالفعل منابع و عوامل توليد بخش كشاورزي (زراعت، باغباني، آب وخاك، دام ، طيور و آبزيان و توسعه روستائي و عشايري و منابع طبيعي ) در سطح استان و مسائل و مشكلات فني ، اقتصادي و اجتماعي مربوط به آنها
2) تهيه و تدوين خط مشي ها، اهداف ، برنامه ها و سياستهاي توسعه بخش كشاورزي ، توسعه و عمران روستاها و مناطق عشايري در استان درقالب سياستها و برنامه هاي مصوب و همچنين پيشنهاد برنامه و بودجه سالانه به مراجع ذيربط در استان جهت تصويب.
3) بررسي، تدوين و اجراي برنامه ها، طرحها و دستورالعمل هاي مربوط به الگوي كشت محصولات كشاورزي و همچنين نظام دامداري، دامپروري و منابع طبيعي استان در قالب سياستهاي مصوب
4) تهيه، تدوين و اجراي طرحهاي جامع مربوط به افزايش توليد محصولات كشاورزي و دامي و كاهش ضايعات درسطح استان براساس قوانين و مقررات مربوط
5) جمع آوري، استخراج، طبقه بندي، پردازش ، نگهداري، بهنگام سازي و انتشار آمار اطلاعات مربوط به بخش كشاورزي و توسعه وعمران روستايي و عشايري در استان
6) تهيه، اجرا و ارزشيابي طرحهاي تحقيقاتي استاني بر اساس سياستها و خط مشي هاي ابلاغي وزارت
7) مطالعه، بررسي ، نيازسنجي ، برنامه ريزي ، تهيه ، اجراء و ارزشيابي طرحها، برنامه ها و دوره هاي آموزشي وترويجي، فني وحرفه اي و علمي و كاربردي مورد نياز توليدكنندگان، بـهــره برداران ، مروجان و راهبران بخش كشاورزي در استان در قالب سياستها و برنامه هاي مصوب وزارت جهاد كشاورزي
8) ارائه نتايج پژوهشهاي انجام شده به توليدكنندگان و بهره برداران
9) تهيه و اجراي طرحها و برنامه هاي مرتبط با حفظ، احياء، گسترش ، حمايت و بهره برداري صحيح از جنگلها و مراتع طبيعي و دست كاشت در سطح استان در چارچوب سياستها و برنامه هاي مصوب
10) مطالعه، برنامه ريزي ، تدوين و اجراي طرحهاي لازم در زمينه آبخيزداري و آبخوانداري در حوزه هاي آبخيز استان
11) تهيه و اجراي طرحهاي تثبيت شن هاي روان و بيابان زدائي و جلوگيري از بيابان زايي
12) تهيه، تدوين و اجراي طرحهاي جنگلكاري، جنگلداري ، مرتعداري ، ايجاد پاركهاي جنگلي و تفرجگاه هاي طبيعي در چارچوب سياست هاي ابلاغي
13) انجام اقدامات لازم به منظور حفظ و جلوگيري از تغيير و تبديل كاربري اراضي كشاورزي و جنگلي
14) تشخيص و تفكيك حريم قانوني اراضي ملي، دولتي و موات از مستثنيات اشخاص حقيقي و حقوقي در سطح استان و اخذ سند به نام دولت جمهوري اسلامي ايران و اجراي مقررات مربوط به مديريت و واگذاري اراضي ملي و دولتي در چارچوب قوانين و مقررات موجود
15) انجام عمليات اجرايي لازم براي تثبيت مالكيتهاي شرعي و قانوني با رعايت حقوق متقابل مردم و دولت و اجراي قانون اصلاحات ارضي در رقبات مشمول و باقيمانده و همچنين تعيين تكليف نهايي اراضي كشت موقت
16) برنامه ريزي در جهت استقرار شكبه عمليات ترويجي درمناطق روستايي و عشايري در قالب سياستها و برنامه هاي وزارتخانه ها
17) تهيه برنامه استفاده از اراضي كشاورزي و منابع طبيعي استان در چارچوب طرحهاي جامع حوزه هاي آبخيز
18) نظارت بهداشتي بر مراكز نگهداري و پرورش دام و مركز تهيه، توليد وتوزيع و عرضه فرآورده هاي خام با منشاء دامي و محصولات شيلاتي. كارخانجات خوارك دام، كشتارگاهها و اماكن عرضه دام و اعمال استانداردها
19) انجام اقدامات لازم در جهت حفظ ، احياء ، توسعه و بهره برداري مناسب از منابع آبزي و توسعه آبزي پروري در استان
20) برنامه ريزي ، اتخاذ تدابير و پيش بيني ساز و كارهاي لازم به منظور توسعه وعمران روستاها با هماهنگي ساير دستگاهها در سطح استان
21) تهيه، تدوين و اجراي طرحها و برنامه هاي مربوط به امور زيربنايي كشاورزي از قبيل يكپارچگي سازي اراضي، احداث راههاي بين مزارع، تجهيز ونوسازي مزارع و باغها بمنظور استفاده مؤثر از منابع و نهاده هاي كشاورزي
22) بررسي وانجام اقدامات لازم در زمينه حفظ ، اصلاح، احياء و افزايش حاصلخيزي خاك در جهت بهره برداري بهينه و مطلوب از آن
23) برنامه ريزي و انجام اقدامات لازم بمنظور انتقال آب انهار سنتي و قنوات، توزيع و مصرف بهينه آب كشاورزي وافزايش راندمان آبياري در مزارع و باغها با استفاده از روشهاي نوين آبياري واقدامات مربوط به احداث، توسعه و نگهداري تأسيسات آبي
24) اجراي وظايف مقرر در قانون توزيع عادلانه آب مصوب 1361 و اصلاحات بعدي آن در سطح استان
25) اجراي طرحهاي كوچك تأمين و توسعه منابع آب در سطح استان ( پس از كسب مجوز لازم از سازمان آب منطقه اي ذيربط)
26) شناسايي امكانات و نيازمنديهاي دامداران متحرك جهت ارائه خدمات مناسب به منظور بهبود و توسعه وضعيت اقتصادي ، اجتماعي و توليدي عشاير
27) ساماندهي كوچ و اسكان عشاير در چارچوب طرحهاي ابلاغي
28) انجام اقدامات لازم در جهت نگهداري بنادر شيلاتي و تأسيسات زيربنايي براساس ضوابط ابلاغي
29) فراهم آوردن زمينه هاي توسعه صنايع مربوط به جمع آوري ، نگهداري ، تبديل و عمل آوري و بسته بندي محصولات كشاورزي و فرآورده هاي دامي و توسعه وحمايت از صنايع كوچك تبديلي و تكميلي بخش كشاورزي و صنايع روستايي در استان
30) انجام اقدامات لازم در زمينه حفظ، بهبود وتوسعه كمي و كيفي محصولات زراعي و باغي، توليدات دام، آبزيان و منابع طبيعي استان و حمايت از منافع توليدكنندگان
31) بررسي نظامهاي بهره برداري كشاورزي دراستان و فراهم آوردن موجبات توسعه مناسبترين آنها با توجه به خصوصيات فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي منطقه
32) انجام بررسي هاي لازم درمورد برآورد و تشخيص كمي و كيفي كليه نيازهاي فنآوري كشاورزي متناسب با خصوصيات و ويژگي هاي اقليمي و كشاورزي استان و تهيه و اجراي طرحهاي مكانيزاسيون وساير برنامه هاي مورد نياز بر اساس سياستها و خط مشي هاي ابلاغي
33) انجام اقدامات لازم در جهت حفظ ، احياء ، توسعه و بهره برداري مناسب از منابع دام و آبزيان، اصلاح نژاد، تغذيه ، مديريت و مهندسي بهداشت جايگاه دام و صدور مجوزهاي لازم در چارچوب سياستها و دستورالعمل هاي ابلاغي
34) تأمين سلامتي و بهداشت دام از طريق ايجاد شبكه هاي پيش آگاهي و مراقبت و اجراي عمليات پيشگيري و مبارزه با بيماريهاي دامي و مشترك انسان ودام و قرنطينه دامي
35) انجام اقدامات لازم در خصوص گسترش شبكه هاي پيش آگاهي، مراقبت، پيشگيري ، قرنطينه گياهي و مبارزه با آفات، علفهاي هرز و بيماريهاي گياهي در سطح استان
36) نظارت و كنترل بر توزيع و مصرف مايه ها و ساير مواد بيولوژيكي و سموم موردنياز بخش كشاورزي در استان براساس ضوابط ابلاغي
37) انجام اقدامات لازم در زمينه ساماندهي و بهينه سازي نظام عرضه و تقاضا و تنظيم بازار محصولات كشاورزي وتوليدات د امي در استان در چارچوب برنامه هاي مصوب و سياستهاي بازرگاني كشور
38) انجام اقدامات لازم در زمينه خريد، فروش، بازاريابي ، صادرات. بيمه ، نگهداري، امحاء، و نظاير آن در خصوص محصولات و فرآورده هاي بخش كشاورزي براساس قوانين، مصوبات و آئين نامه ها و دستورالعمل هاي مربوطه در چارچوب سياستهاي بازرگاني كشور
39) حمايت از توسعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي وفراهم آوردن زمينه هاي لازم براي استفاده از تسهيلات اعتباري بانك كشاورزي و ساير منابع بانكي و موسسات اعتباري توسط توليدكنندگان و بهره برداران
40) انجام اقدامات لازم در زمينه بيمه توليدكنندگان، توليدات، تأسيسات و صنايع مربوط به بخش كشاورزي
41) انجام اقدامات لازم در زمينه ارائه خدمات و تأمين و توزيع نهاده هاي كشاورزي دام و آبزيان، دارو، سرم و ساير مواد بيولوژيك از طريق بخش غيردولتي و درصورت لزوم توسط واحد ذيربط در استان درچارچوب ضوابط ابلاغي وزارت جهاد كشاورزي
42) نظارت مستمر بر كليه فعاليتهاي مرتبط با زيربخشهاي مختلف كشاورزي در سطح استان
43) نظارت و ارزشيابي طرحها، فعاليتها ، اقدامات در حيطه وظايف واحدهاي استاني وزارتخانه بمنظور سنجش ميزان كارآيي و اثر بخشي آنها
44) اجراي ماده 88 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت براي انجام فعاليتهاي مربوط به بخش كشاورزي ، منابع طبيعي و دام و طيور و آبزيان
45) انــجام ساير وظــايف و اموري كه به موجب قوانين ومقررات به عهده وزارت جهاد كشاورزي در سطح استان مي باشد
Organizational objectives after the approval of the law on the integration of the ministries of Jihad and Agriculture on the eighth of Bahman year 1379 in the Islamic Council and the formation of the Ministry of Jihad and Agriculture as the trustee of the Agriculture and Rural Development Department at the country level of the Organization of Jihad and Agriculture of South Khorasan Province on the twenty-eighth Shahrivar month 1383 officially started with the introduction of Haji Ali Ahani as the head of the organization by the order of Engineer Mahmoud Hojjati, then Minister of Jihad and Agriculture.
Organizational goals
In the 98th session of the 7th of December of the year 1386, the Supreme Administrative Council approved the duties of the provincial agricultural jihad units as follows, in the implementation of part 3 of article one.
1) Investigating and recognizing the potential and actual capabilities and talents of resources and production factors of the agricultural sector (agriculture, horticulture, water and soil, livestock, poultry and aquatic life and rural and nomadic development and natural resources) at the province level and technical, economic and Social related to them
2) Preparation and preparation of policies, goals, programs and policies for the development of the agricultural sector, the development and development of villages and nomadic areas in the province in the form of approved policies and programs, as well as the proposal of the annual plan and budget to the relevant authorities in the province for approval.
3) Examining, compiling and implementing programs, designs and instructions related to the pattern of cultivation of agricultural products as well as the animal husbandry, animal husbandry and natural resources system of the province in the form of approved policies.
4) Preparing, compiling and implementing comprehensive plans related to increasing the production of agricultural and livestock products and reducing waste at the provincial level based on the relevant laws and regulations.
5) Collecting, extracting, classifying, processing, maintaining, updating and publishing statistics related to agriculture and development and rural and nomadic construction in the province.
6) Preparation, implementation and evaluation of provincial research projects based on the policies and guidelines announced by the ministry.
7) Study, review, needs assessment, planning, preparation, implementation and evaluation of plans, programs and educational and promotional, technical, professional, scientific and practical programs needed by producers, beneficiaries, promoters and leaders of the agricultural sector in the province in the form of policies and programs approved by the Ministry of Jihad and Agriculture
8) Presenting the results of the conducted research to producers and users
9) Preparation and implementation of plans and programs related to the preservation, revival, expansion, protection and proper use of forests and natural and hand-planted pastures at the province level within the framework of approved policies and programs.
10) Studying, planning, compiling and implementing the necessary plans in the field of watershed management and watershed management in the watershed areas of the province.
11) Preparation and implementation of quicksand stabilization plans and desertification and prevention of desertification
12) Preparation, compilation and implementation of afforestation plans, forestry, grazing, creation of forest parks and nature resorts within the framework of notified policies.
13) Carrying out the necessary measures in order to preserve and prevent the change of use of agricultural and forest lands.
14) Identifying and distinguishing the legal sanctity of national, state and favorable lands from the exceptions of real and legal persons at the provincial level and obtaining a document in the name of the government of the Islamic Republic of Iran and implementing regulations related to the management and transfer of national and state lands within the framework of existing laws and regulations
15) Carrying out the necessary enforcement operations to establish legal and shari'a ownerships, respecting the mutual rights of the people and the government, and implementing the land reform law in the included and remaining competitors, as well as determining the final assignment of temporary cultivation lands.
16) planning to establish a network of promotional operations in rural and nomadic areas in the form of policies and programs of the ministries
17) Preparation of the plan for the use of agricultural lands and natural resources of the province in the framework of comprehensive watershed plans.
18) Health supervision of livestock keeping and breeding centers and center of preparation, production, distribution and supply of raw products of animal origin and fishery products. Animal feed factories, slaughterhouses and places of animal supply and application of standards
19) Carrying out the necessary measures in order to preserve, revive, develop and properly exploit aquatic resources and develop aquaculture in the province.
20) Planning, taking measures and predicting the necessary mechanisms for the development and construction of villages in coordination with other institutions at the province level.
21) Preparing, compiling and implementing plans and programs related to agricultural infrastructure such as land integration, building roads between farms, equipping and renovating farms and gardens in order to effectively use agricultural resources and inputs.
22) Investigating and carrying out the necessary measures in the field of preserving, improving, revitalizing and increasing soil fertility in order to use it optimally and optimally.
23) Planning and carrying out the necessary measures in order to transfer water from traditional rivers and canals, distribute and optimally use agricultural water and increase the efficiency of irrigation in farms and gardens by using new irrigation methods and measures related to the construction, development and maintenance of water facilities.
24) Implementation of the duties stipulated in the law on fair distribution of water approved in 1361 and its subsequent amendments at the provincial level.
25) Implementation of small projects for the provision and development of water resources at the province level (after obtaining the necessary permission from the relevant regional water organization)
26) Identifying the facilities and needs of mobile herders in order to provide appropriate services in order to improve and develop the economic, social and production conditions of the nomads.
27) Organization of nomadic migration and settlement within the framework of notified plans
28) Carrying out the necessary measures to maintain the fishing ports and infrastructure facilities based on the notified rules
29) providing fields for the development of industries related to the collection, storage, transformation and processing and packaging of agricultural products and livestock products and the development and support of small industries, transformation and completion of the agricultural sector and rural industries in the province
30) Carrying out the necessary measures in the field of preserving, improving and developing the quantity and quality of agricultural and horticultural crops, livestock, aquatic and natural resources of the province and protecting the interests of producers.
31) Examining the agricultural exploitation systems in the province and providing the most suitable means for their development according to the cultural, economic and social characteristics of the region.
32) Carrying out the necessary investigations regarding the quantitative and qualitative assessment and diagnosis of all agricultural technological needs in accordance with the climatic and agricultural characteristics of the province and the preparation and implementation of mechanization plans and other required programs based on the policies and guidelines
33) Carrying out the necessary measures in order to maintain, revive, develop and use the livestock and aquatic resources, breeding, nutrition, management and health engineering of the livestock and issuing the necessary permits in the framework of the policies and instructions.
34) Ensuring the health and hygiene of animals through the creation of early awareness and care networks and the implementation of operations to prevent and fight against animal and common human and animal diseases and animal quarantine
35) Carrying out necessary measures regarding the expansion of pre-awareness networks, care, prevention, plant quarantine and fighting against pests, weeds and plant diseases at the province level.
36) Supervision and control over the distribution and consumption of substances and other biological substances and poisons required by the agricultural sector in the province based on the notified criteria.
37) Carrying out the necessary measures in the field of organizing and optimizing the supply and demand system and regulating the market of agricultural products and livestock products in the province within the framework of the approved programs and commercial policies of the country.
38) Carrying out the necessary measures in the field of buying, selling, marketing, exporting. Insurance, maintenance, cancellation, and the like regarding products and products of the agricultural sector based on laws, approvals and by-laws and relevant instructions in the framework of the country's commercial policies.
39) Supporting the development of investment in the agricultural sector and providing the necessary conditions for the use of the credit facilities of the Agricultural Bank and other sources of banks and credit institutions by producers and users.
40) Carrying out the necessary measures in the field of insurance of producers, products, establishments and industries related to the agricultural sector
41) Carrying out the necessary measures in the field of providing services and providing and distributing livestock and aquatic agricultural inputs, medicine, serum and other biological materials through the non-governmental sector and, if necessary, by the relevant unit in the province within the framework of the regulations announced by the Ministry of Jihad and Agriculture.
42) continuous monitoring of all activities related to different subsectors of agriculture in the province
43) Monitoring and evaluation of plans, activities, measures within the scope of duties of the provincial units of the ministry in order to measure their efficiency and effectiveness.
44) Implementation of Article 88 of the law on regulating part of the government's financial regulations to carry out activities related to agriculture, natural resources, livestock, poultry, and aquatics.
45) Performing other tasks and affairs that are the responsibility of the Ministry of Jihad Agriculture at the provincial level according to the laws and regulations.
بیانیه سطح توافق خدمات تارنمای سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی
بازدید کننده محترم پورتال سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی
بیانیه سطح توافق خدمات پورتال سازمان جهاد کشاورزی استان به شرح ذیل به اطلاع می رسد:
١- این پورتال به امکان ثبت و پیگیری درخواست ها و شکایات و پیشنهادات شما متقاضیان گرامی در صفحه اصلی و در منوی میز خدمت سامانه های پاسخگویی به شکایات و سامانه پیشنهادات و تکریم ارباب رجوع پاسخگویی به مجهز
می باشد که پس از تکمیل در کوتاهترین زمان ممکن نتیجه پیگیری درخواست مطرح شده به متقاضی اعلام و در صورت لزوم درخواست مراجعه حضوری می گردد.
٢- ارتباط با مدیران سازمان از طریق خط داخلی و مستقیم، از منوی معرفی سازمان/بخش اطلاعات تماس سازمان(ارتباط با سازمان) معاونت ها، مدیریت ها و ادارات در بخش معرفی همکاران هر واحد در پورتال قابل دسترسی می باشد.
٣- ارتباط با سایر کارشناسان و همکاران سازمان از طریق منوی معرفی سازمان/بخش اطلاعات تماس با سازمان امکان پذیر می باشد.
۴- حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کلیه افراد و بازدیدکنندگان پورتال سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی از وظایف سازمان می باشد لذا اطلاعات شخصی کاربران در اختیار عموم و افراد غیر مسئول و غیرمرتبط قرار نخواهد گرفت.
۵- امنیت اطلاعات این پورتال توسط توسعه دهنده پورتال سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی تامین می شود.
۶- پورتال سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی به طور تمام وقت در دسترس متقاضیان بوده ودرصورت بروز هرگونه نقص و اشکال فنی، به کاربران اطلاع رسانی خواهد شد.