به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مهدی عصمتی پور در حاشیه سومین جشن شکرگزاری برداشت گل نرگس در شهرستان خوسف گفت: هرچند خراسان جنوبی دارای اقلیم بسیار سخت و خشن است اما این شرایط نه تنها مانع فعالیت کشاورزان نشده بلکه ۲ سال متوالی این استان رتبه دوم تولیدکنندگان برتر ملی را به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: شهرستان خوسف فقط در زمینه گل نرگس زبانزد نیست بلکه عناب از دیگر ظرفیت‌های منطقه است و این محصول امسال به دو رقم ماژان و سیوجان به ثبت رسید.

وی عنوان کرد: در این حوزه ایجاد باغ‌های مادر و ترویجی در سطح استان و کشور در حال پیگیری است، همچنین برای خشک کردن محصول در سطح بالای سه هزار مترمربع تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

عصمتی پور در پاسخ به یکی از کشاورزان خوسف که خواستار استقرار دستگاه روغن گیری زیتون شد گفت: دستگاه روغن کشی زیتون امسال نخستین بار به عنوان بهترین دستگاه کشور وارد نهبندان شد.

وی ادامه داد: سطح زیرکشت زیتون در خوسف پایین است لذا نمی‌توان دستگاه را در این شهرستان مستقر کرد اما موضوع پیگیری‌ می‌شود.