به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رییس سازمان با بيان اينکه سيستم آبياري نوين در سطح 12 هزار هکتار از اراضي کشاورزي استان در حال اجرا است، گفت: از ابتداي امسال نيز هزار و 800 هکتار از اراضي کشاورزي به سيستم‌هاي نوين آبياري مجهز شده است.

غلامرضا قوسی خاطر نشان کرد: در گذشته ساليانه در راستاي نوسازي ماشين آلات کشاورزي 7 ميليارد تومان هزينه شده که اين رقم در سال گذشته 56 ميليارد تومان بوده است.

وی افزود: در بحث گلخانه ها نيز 118 ميليارد تومان قرارداد براي فراهم کردن زيرساخت هاي مجتمع هاي گلخانه‌اي منعقد شده است.

ریيس سازمان جهاد کشاورزي خراسان جنوبی اظهارداشت: خراسان جنوبي جزو استان‌هايي بوده که در چند مورد از جمله قيمت تنظيم بازار مرغ و تخم مرغ و از اين قبيل با همکاري و همت اصحاب رسانه و تعامل با دستگاه‌هاي کشوري و استاني چالش نداشتيم.

قوسي به افزايش 4 برابري اعتبارات قنوات استان در سال جاري اشاره و بيان کرد: امسال 84 ميليارد تومان به احيا و بازسازي قنوات استان اختصاص يافته که سال گذشته اين رقم 20 ميليارد تومان بوده است.

وي عنوان کرد: طي سه سال گذشته 760 دستگاه تراکتور، 40 کمباين و دو هزار و 300 دستگاه ادوات کشاورزي خريداري و در اختيار کشاورزان قرار گرفته است.

ریيس سازمان جهاد کشاورزي خراسان جنوبی به حوزه مکانيزاسيون اشاره کرد و گفت: نوسازي ماشين آلات و مکانيزاسيون بخش کشاورزي کمک زيادي به کاهش ضايعات محصولات کشاورزي و کاهش هزينه هاي توليد مي‌کند.