به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مدیر تعاون روستایی استان با بیان اینکه از اوایل اردیبهشت تاکنون یک هزار تُن گندم از کشاورزان خریداری شده است، گفت: گندم تولیدی در استان به کارخانجات آرد در استان تحویل و به استان دیگری ارسال نمی شود.

«سیدحسن رضوی»  اظهار داشت: در خراسان جنوبی بحث برداشت گندم از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا پایان فصل تابستان ادامه دارد.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در خصوص در بحث حمایت دولت از گندم کاران و خرید تضمینی این محصول گفت: در استان خراسان جنوبی جهت حمایت از گندمکاران مراکز خرید تضمینی گندم در تمامی شهرستان ها راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی 15 مرکز بحث خرید گندم را انجام می‌دهد، افزود: همچنین 2 انبار متعلق به اداره کل غله نیز در شهرستان های بیرجند و قاین عملیات خرید گندم را  انجام می دهند.

رضوی با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار تُن گندم از کشاورزان خریداری شده است، گفت: شهرستانهای طبس و بشرویه بیشترین میزان تولید گندم در استان را دارند و گندم تولیدی در استان به کارخانجات آرد در استان تحویل و به استان دیگری ارسال نمی شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی بیان کرد: مبلغ ۱۰ هزار ریال به عنوان جایزه برای گندمکارانی که گندم خود را به مرکز خرید تحویل می دهند در نظر گرفته شده است که نرخ خرید هر کیلو یکصد و پنج هزار ریال است که با مبلغ جایزه در نظر گرفته شده به گندمکاران یکصد و پانزده هزار ریال تحویل گرفته می شود.

وی در پایان به اهداف اجرای طرح خرید تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح کاهش دغدغه کشاورزان برای تحویل محصول، پرداخت فوری مبالغ خرید گندم در کوتاه ترین زمان، نزدیکی مراکز خرید با مزرعه تولید و تحویل در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه برای کشاورز است.