به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، رئیس سازمان گفت: ۶۱۱ هکتار آبیاری نوین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری در اراضی کشاورزی اجراء شد.

«مهدی جعفری» به اجرای 611 هکتار آبیاری نوین در استان تا پایان اردیبهشت ماه امسال اشاره کرد و اعتبار هزینه شده برای اجرای این سطح را بالغ بر 9 میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآورشد: به ازای اجرای هر هکتار آبیاری کم فشار حداکثر 15 میلیون تومان و به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار حداکثر 40 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی از تجهیز 35 هزار و 658 هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری خبر داد و گفت: چهار هزار و 808 هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی در سال گذشته به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شدند.

به گفته وی از ابتدای سال جاری براساس اجرای سیستم‌های نوین آبیاری با اجرای 611 هکتار حجم کار، خراسان جنوبی رتبه دوم کشوری را تا پایان اردیبهشت ماه جاری کسب کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: در حال حاضر 11 هزار و 895 هکتار پروژه سیستم‌های نوین آبیاری در استان در حال اجرا است.

جعفری گفت: خراسان جنوبی به لحاظ پروژه‌های در حال اجرا و عملکرد کل سامانه های نوین آبیاری رتبه اول را تا پایان اردیبهشت 1401 در سطح کشور کسب کرده است.