به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، صبح امروز شنبه (21 خرداد) و همزمان با اولین روز از هفته جهادکشاورزی، رئیس سازمان در مانور سراسری همیاران بازار، از ثبت ۳۰۰ پرونده تخلف صنفی به ارزش ۶۱ میلیارد ریال در استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: مانور امنیت غذایی و نظارت و بازرسی به دستور وزیر جهاد کشاورزی و با رمز یا امام رضا (ع) در خراسان جنوبی آغاز شد.

مهدی جعفری افزود: جهاد کشاورزی با تمام ظرفیت بازرسی و نظارت‌ها را در سطح بازار انجام می‌دهد و این اطمینان خاطر را به هم استانی‌ها می‌دهیم که آرامش بر بازار حاکم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۳ هزار بازرسی در استان انجام و بیش از ۳۰۰ پرونده تخلف ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ارزش تخلفات ثبت شده بیش از ۶۱ میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار داشت: از مردم می‌خواهیم تا خودشان بازرس باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ به ما اطلاع دهند تا برخورد قاطع با متخلفان صورت بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:  گفت: در استان ۱۶۰ بازرس فعالیت می کنند که از این تعداد ۴۳ بازرس کارت دار در مرکز استان در قالب گروه‌های ۲ نفره (بیش از ۲۰ گروه) به صورت منظم کار نظارت و بازرسی از بازار را انجام می‌دهند.

جعفری عنوان کرد: این بازرسی‌ها از روز بازارها، مراکز عرضه میوه و تره بار، مراکز خرده فروشی، نانوایی‌ها، مراکز عرضه مرغ، تخم مرغ، شکر، برنج و سایر اقلام اساسی انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی بازرسی‌ها تشدید شده و ادامه دار خواهد بود.