به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، دکتر مهدی جعفری امروز (۱۴ بهمن) به خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: در راستای بحث تنظیم بازار و تامین نیاز مردم به گوشت قرمز و گوشت مرغ، در مرحله نخست توزیع ۱۲۰ تن مرغ منجمد و ۶۱ تن گوشت گوساله منجمد با قیمت مصوب دولتی از امروز در سطح استان آغاز شد.
وی با اشاره به توزیع همزمان گوشت تنطیم بازار در شهرستانها افزود: توزیع در فروشگاههای منتخب شهرستان ها آغاز و فروشگاههای مواد پروتئینی منتخب در سطح استان به طور همزمان و متوازن توزیع گوشت را بین مردم انجام میدهند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: در بیرجند گوشت قرمز از طریق فروشگاههای اینترنتی (HyperOnline.shop) و گوشت مرغ منجمد از طریق فروشگاههای منتخب سطح شهرستان توزیع خواهد شد.
جعفری قیمت گوشت قرمز منجمد را ۲۲۰ هزار تومان و مرغ منجمد را ۶۵ هزار تومان اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه جذب این سهمیه با پیگیری ویژه سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی انجام شده است، گفت: مرحله دوم گوشت تنظیم بازار در هفته آینده انجام خواهد شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یاداور شد: همچنین توزیع مرغ منجمد تنظیم بازار فردا در نمایشگاه فروش ضیافت و بهاره که فردا در بیرجند افتتاح میشود، انجام میشود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تحقق 83.4 درصدی برنامه هدف رفع تداخلات اراضی استان در سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری با اشاره به اینکه در اجرای ماده 54 قانون رفع موانع تولید تاکنون بالغ بر731 هزار هکتار از اراضی استان که در دهه های قبل در آن مقررات موازی اجرا شده بود، توسط کارگروه های رفع تداخلات شهرستانی و کمیسیون رفع تداخلات استان که مقدمه دریافت سند اراضی کشاورزی می باشد، مورد بررسی و بازبینی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در نتیجه این اقدامات، تاکنون 15 هزار هکتار از اراضی ملی که دارای آثار کشت و زرع به قبل از قوانین اعمال شده هستند، به غیرملی تبدیل شدند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تاکید کرد: همچنین حدود 2200 هکتار نیز از اراضی غیرملی که اراضی کوهستانی و سنگلاخی بوده اند به ملی تبدیل شده اند.
جعفری خاطرنشان کرد: در نهایت 165 هزار و 110 هکتار اراضی غیرملی تثبیت شده و در این زمینه 83.4 درصد برنامه هدف محقق شده است.
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیشنهاد راه اندازی شهرک صنعتی صنایع تبدیلی به وزارت جهاد ارائه شده است تا با اختصاص زمین، فراوری محصولات کشاورزی توسط مردم در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، علیرضا حسینی با بیان اینکه صنایع تبدلی تکمیل کننده زنجیره تولید است، اظهار کرد: محصولات کشاورزی تولید شده در سطح استان برای عرضه به بازار باید بسته بندی و فراوری شود تا با ارزش افزوده واقعی به دست مصرف کننده برسد.
وی به عنوان مثال به محصول عناب اشاره کرد که در سایه فراوری در کارخانجات بیرجند، قاین و خوسف به حبه تبدیل و به نرخ واقعی خود نزدیک شده است، ادامه داد: همچنین محصول زرشک در گذشته به صورت خشک به بازار عرضه می شد اما در سال های اخیر با فراوری به صوت آب زرشک یا مربا به مصرف کننده عرضه می شود.
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: گسترش فرهنگ تازه خوری زرشک در دستور کار قرار دارد به طوریکه زرشک تازه امسال با کمک دستگاه های دان کن زرشک انجام وپس از انجماد، به شهرهای مختلف ارسال شده است.
وی با بیان اینکه خاصیت دارویی زرشک در مصرف آن به صورت تازه است، افزود: بدون شک ارزش افزوده ارائه محصول زرشک به صورت تازه در بازار به جیب زرشک کاران می رود واز سوی دیگر دغدغه کشاورزان در بحث خشک کردن این محصول و دفع آفات را کاهش می دهد.
حسینی به فعالیت 35 بارگاه زرشک در روستای گازار شهرستان قاینات اشاره کرد و گفت: پیشنهاد راه اندازی شهرک صنعتی صنایع تبدیلی به وزارت جهاد ارائه شده است تا با اختصاص زمین، فراوری محصولات کشاورزی توسط مردم در دستور کار قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح زمین به صورت رایگان به مردم ارائه می شود و مردم در زمینه صنایع تبدیلی (باغی، زراعی، دامی و ...) اقدام می کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان از تولید۱۱ هزار و ۱۰۸ تن شیر شتر در ده ماه امسال در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این میزان شیر شتر در ۳۹۵ واحد دامی تولید شده است.
محمد شبانی افزود: ارزش شیر شتر تولید شده ۴۴۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.
وی گفت: از جمله خصوصیات شیر شتر، پیشگیری از بروز مشکلات قلبی عروقی،محافظت از لثه و دندانها،درمان التهاب روده بزرگ،درمان کم خونی،مقابله با دیابت،هضم راحت،کاهش وزن،جلوگیری از پیری زودرس و درمان آرتروز از جمله خصوصیات شیر شتر است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: یکی از ویژگیهای بارز شیر شتر، سرعت فساد پایین آن است؛ به گونه ای که شیر شتر بدون وسایل سرمایشی، کیفیت خود را در دمای ۴ درجه به مدت ۱۲ روز و در دمای معمولی اتاق به مدت۴۸ ساعت و حتی بیشتر نگه میدارد اما شیر گاو در دمای اتاق ظرف ۱۲ ساعت ترش میشود.
گفتنی است که در خراسان جنوبی بیش از ۳۷ هزار نفر شتر وجود دارد که از این حیث رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، شنبه (۱۲ اسفند) حامد عارفینیا در همایش ملی مدیران روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی که با حضور محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی، سپهر خلجی رییس شورای اطلاع رسانی دولت، حجتالاسلام والمسلمین ربانی نماینده ولی فقه در وزارت جهادکشاورزی، فاطمه زارعان مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و مدیران روابط عمومی سازمانهای جهادکشاورزی برگزار شد، مهمترین مباحث مرتبط با روابط عمومیها را در دو حوزه مطرح کرد.
مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی بعنوان نماینده روابط عمومیهای این همایش مباحث مرتبط را در دو حوزه مسائل صنفی و مدیریتی تشریح کرد و گفت: در مسائل صنفی، مواردی همچون كمک به ارتقا جايگاه روابط عمومی از اداره به مديريت، ايجاد پستهای مرتبط در شهرستان ها به عنوان سرپنجه اطلاع رسانی خدمات نظام و دولت، جذب نيروهای متخصص در حوزه روابط عمومی از طريق آزمون های استخدامی، ايجاد امنيت كاری در حوزه عمل به نحوی كه با تغييرات سياسی، اجتماعی و مديريتی در سطح عمومی كشور يا سازمان خط مشی ارتباطی مورد تهديد قرار نگيرد، گنجاندن سختی كار روابط عمومیها متناسب با شرح وظايف و ضرورت كار روابط عمومیها و همچنین ضرورت استفاده كارشناسان و كارگزاران روابط عمومی از خدمات عمومی و خصوصی خاص مورد تامل میباشد.
وی همچنین مسائل مديريتی را با مبحث ضرورت ارتقا سواد رسانه مديران عالی و تصميمساز به عنوان محرك اصلی هدايت روابط عمومیها مطرح نمود و اظهار داشت: ضرورت ايجاد مصونيت در مواجهه با جنگ نرم دشمن در استفاده از رسانه ها، شبكههای اجتماعی خارجی و غیره، ايجاد "قرارگاه يا شورای اطلاعرسانی دولت" به نحوی كه امور مربوطه ضمانت اجرايی و عملياتی پيدا نمايد، كمک به استقرار و اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با تقويت روحيه انتقادپذيری مديران به نحوی كه به تقويت اميدآفرينی در جامعه كمك نماید، استانداردسازی روابط عمومیها در حوزه نيروی انسانی، امكانات و تجهيزات و آموزشهای مستمر، ابلاغ آييننامهها و دستورالعملهای اجرايی به منظور استفاده بهينه و به دور از سليقه از ظرفيت هاي بودجهای، ايجاد مكانيسمها و شرايط انگيزشی مناسب برای در اختيار گرفتن پستهای مديريتی مرتبط با حوزه روابط عمومی و استفاده از ظرفيت روابط عمومیها در سطوح مختلف مديريتی و همچنین اهميت جهاد تبيين در كلام رهبری را از مهمترین مباحث مرتبط با این حوزه بیان کرد.