به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی ؛ رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: شرکت‌های فناور استان می‌توانند یکی از بازوهای مؤثر برای توسعه و رفع مشکلات محصولات مزیت دار استان از جمله محصول استراتژیک زرشک باشند.

محمدعلی ناصری برگزاری جشنواره ملی زرشک و عناب را اقدامی مناسب برای استان دانست و اظهار کرد: در بخش ایده و رفع مشکلات نیز این جشنواره می‌تواند به شرکت‌های فناور استان کمک کند.

وی افزود: در بخش سرمایه‌گذاری و جذب ایده‌پردازان نیز پارک علم و فناوری می‌تواند همراه این جشنواره باشد.

به گفتۀ وی برای توسعه محصولات مزیت‌دار استان نیاز است که در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور فروش داشته باشیم و مختص خراسان جنوبی نباشد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی تأکید کرد: اکنون شرکت‌های فناوری در زمینه محصولات مزیت‌دار در حال فعالیت هستند که با کمی حمایت می‌توانند به تولید انبوه برسند و در موارد مختلف برای رفع مشکلات مؤثر عمل کنند.

ناصری با بیان اینکه پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیز رویدادی در راستای محصولات مزیت‌دار برگزار خواهد کرد، گفت: این رویداد نیز باعث توسعه این بخش و رفع چالش‌ها کمک خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: اکنون در خراسان جنوبی حدود 183 واحد فناور مشغول به کار هستند که از این تعداد حدود 30 ایده در بخش کشاورزی است.

به گفتۀ وی نیاز است که کارها به بخش خصوصی درست  و دلسوز واگذار شود تا بتوانند هم برای سود خود و هم برای سود تولیدکننده، فناور و کشاورز کارهای سریع و کاربردی انجام دهند.