شهرستان بشرویه رتبه اول سطح زیر کشت و تولید محصول پنبه را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، حسین سرچاهیدر گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان بشرویه با دارا بودن سطح کشت ۳ هزار هکتار پنبه، رتبه اول سطح زیرکشت و تولید این محصول را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بشرویهافزود: پیش بینی می شود بیش از ۶ هزار تن وش در سال جاری از مزارع پنبه شهرستان بشرویه برداشت شود.

سرچاهی گفت: سهم تولید پنبه شهرستان بشرویه در کشور حدود ۴ درصد است و پنبه تولیدی این شهرستان از لحاظ کیفیت دارای برتری منحصر بفرد بوده به طوری که از نظر استحکام الیاف و طول آن جزو پنبه‌های با کیفیت کشور است.

وی بیان کرد: میزان اشتغالزایی محصول پنبه در هر هکتار فقط در مراحل کاشت، داشت و برداشت ۹۵ نفر روز در سال است که ما در مجموع در کل پنبه شهرستان ۲۸۵ هزار نفر روز اشتغالزایی ایجاد می‌کنیم و ۸۰۰ نفر نیز اشتغال سالانه در بحث پنبه را در شهرستان بشرویه داریم.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: کشت مستقیم پنبه ما امسال در سطح هزار و۲۰۰ هکتار از مزارع پنبه اجرا شده که در سطح کشور جزو شهرستان‌های پیش رو هستیم

سرچاهی بیان کرد: میزان تولید سالیانه بذر گواهی شده پنبه در بشرویه حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ تن است که علاوه بر تامین نیاز بذر استان به سایر استان‌ها هم ارسال می شود

وی اظهار داشت: تعداد هزار و۴۳۰ نفر کشاورز پنبه کار در شهرستان بشرویه داریم و زمان برداشت پنبه شهرستان از اول مهر آغاز و تا پایان دی ماه ادامه پیدا می‌کند که مقداری از این برداشت به وسیله ۴ دستگاه غوزه چین پنبه انجام می‌شود و بقیه به صورت دستی کار برداشت پنبه را انجام می دهند.