به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی، هاشم ولی پور مطلق امروز عصر(12 اسفندماه) در مراسم بزرگداشت روز مهندس، با اشاره به اهمیت سازمان نظام مهندسی، اظهار کرد: اهمیت این تشکیلات به بخش کشاورزی که مهمترین رکن اقتصادی جامعه است برمی‌گردد.

رییس جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: باید از ظرفیت‌های فارغ التحصیلان و بخش تخصصی در بخش کشاورزی استفاده شود.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در تمام دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: در خراسان‌جنوبی بحث عمده خشکسالی است که لازمه آن توجه به تکنولوژی جدید است.

رییس جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: امروز جایگاه فارغ التحصیلان به بخش کشاورزی کمک می‌کند و باید نگاه خاصی به مجموعه‌های تخصصی شود.

ولی پورمطلق ادامه داد: نگاه حمایتی و بکار گیری ظرفیت‌های علمی مجموعه فارغ التحصیلان در توسعه بخش کشاورزی مفید خواهد بود.

وی افزود: یک مساله مهم که در دستور کار قرار دارد این است که از مشارکت مردمی و به ویژه اعضای سازمان نظام مهندسی برای توسعه بخشیدن بخش کشاورزی کمک گرفت.

رییس جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد:  ۲۰۰هکتار قرارداد برای شرکت رویش بسته شده که به سازمان نظام مهندسی تحویل داده شده و عمده سهام‌دار است.

ولی پور مطلق ادامه داد: با اختصاص این زمین، ظرفیت مناسب کشاورزی برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه به دنبال کسب و کارهای مرتبط با بخش کشاورزی هستیم، خاطرنشان کرد:  کلینیک‌های تخصصی مستقر در روستاها یکی از این برنامه‌ها است که در اختیار بخش خصوصی و فارغ التحصیلان قرار گرفت.