به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، هاشم ولی پور مطلق ظهر امروز(یکشنبه19/1/97) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شرایط کار در حوزه تنظیم بازار استان خراسان جنوبی متعادل بوده است، اظهار کرد: در سال گذشته به نسبت سنوات قبل تر متوسط تورم کمتری را در حوزه تنظیم بازار داشته ایم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با عرضه به اندازه و مناسب کالا آرامش خوبی بر بازار استان حاکم بوده است، افزود: برنج های هندی نصف قیمت بازار توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی همواره کف قیمت کشوری کالاها وجود دارد، گفت: واردات کالاها در اولویت کار نیست و در سال گذشته نیز دولت تا حد امکان از واردات کالاها جلوگیری کرده است.

وی با بیان اینکه تداوم فعالیت های بسیاری از بخش ها از جمله در حوزه اشتغال، صنایع دستی و تشکل ها مرتبط با بخش کشاورزی است، عنوان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به حمایت از کالای ایرانی سازمان جهاد کشاورزی نمی تواند به صورت جزیره ای و منفرد فعالیت کند بلکه برای توسعه استان نیاز به کمک و حمایت از سوی تمامی دستگاه ها داریم.

ولی پور مطلق با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه افزایش بهره وری در اولویت کار جهاد کشاورزی در سال جاری است، بیان کرد: در حوزه مدیریت منابع آب علی رغم تمام تلاش ها نقطه مغفولی وجود دارد چراکه تا کنون تنها در حوزه صرفه جویی و مدیریت مصرف آب کار شده و در خصوص تغذیه آب از نظر اعتباری دچار مشکل بودیم.

 وی عنوان کرد: خوشبختانه با حمایت مجلس و دولت اعتبارات خوبی برای حوزه آبخیزداری و بیابان زدایی پیش بینی شده است که امیدواریم بتوانیم در کوتاه مدت رقم قابل توجه ای را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه باید به گونه ای عمل کنیم که مردم هیچگاه ناامید نشوند، اظهار داشت: اختلافات درونی اولین عاملی است که نگاه سرمایه گذاران را جلب می کند و عامل بازدارنده ای در توسعه استان می شود.