به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، صبح امروز پنج­شنبه (8 آذر) با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان، نماینده محترم ولی فقیه در سازمان جهاد، رییس سازمان، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی و تنی چند از مسئولین استانی و شهرستانی و همچنین جمع کثیری از خانواده معزز شهدا و آحاد مردم، اجلاسیه شهدای کشاورز خراسان جنوبی در حسینیه جماران بیرجند برگزار گردید. در ابتدای این مراسم رییس سازمان بعنوان مسئول دبیرخانه ستاد برگزاری اجلاسیه به حاضرین خیر مقدم گفت و گزارشی از روند فعالیت جهاد از ابتدای انقلاب تا کنون را بیان نمود. در ادامه مراسم رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گفت: طرح بسیج همگام با کشاورز در 40 هزار روستای کشور اجرا می شود و امسال نیز 8 هزار روستا زیر پوشش این طرح قرار گرفت. محمدرضا جهانسوز افزود: با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز امسال در 22 هزار نقطه کشور شاهد افزایش محصولات کشاورزی خواهیم بود.
وی بیان کرد: سالانه بین 10 تا 15 میلیارد دلار محصولات استراتژیک کشاورزی وارد کشور می شود.
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: در این زمینه این سازمان در کنار وزارت جهاد کشاورزی مبادرت به اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز به منظور کمک به علمی سازی کشاورزی کرده است.
وی عنوان کرد: هر چند وابستگی ما در حوزه تامین محصولات استراتژیک کشاورزی به کشورهای خارج زیاد است اما کشاورزان نمونه کشور می توانند 2 تا سه برابر متوسط ملی، محصول تولید کنند.
جهانسوز اضافه کرد: به عنوان مثال متوسط تولید ملی گندم چهار تن در هکتار است اما کشاورز نمونه کشور 13.5 تن محصول تولید می کند همچنین متوسط ملی تولید پسته هزار کیلو در هکتار است که کشاورز نمونه 15 هزار کیلو در هکتار تولید می کند.
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی یادآور شد: هفته گذشته توسط سازمان تحقیقات کشاورزی پنج کتاب با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی رونمایی شد که نشان از توانایی بسیار بالای ما در بخش کشاورزی است.
وی گفت: 22 طرح توسط سازمان بسیج مهندسین کشاورزی به دولت ارائه شده که امید است از این طریق با نابودی استکبار جهانی شاهد خوشحالی و رضایت کشاورزان باشیم.
وی افزود: میزان تولیدات کشاورزی کشور نسبت به ابتدای انقلاب چهار تا پنج برابر شده است علیرغم اینکه جمعیت کشور بیش از 2 برابر شده اما ضریب خودکفایی ما بالا رفته است.
وی با بیان اینکه افزایش تولیدات کشاورزی و خودکفایی در این زمینه چیزی جز برکت انقلاب، علم ناشی از آن و تلاش کشاورزان نیست افزود: امروز شرایط تحریم ظالمانه است نباید چشم امید به بیگانگان داشت.
جهانسوز تاکید کرد: نباید فکر کنیم کنوانسیون ها و قراردادها راه نجات ما از جنگ اقتصادی خواهد بود چون تا در دنیا کفر وجود دارد جنگ هم خواهد بود لذا باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی را جدی گرفته و رعایت کنیم. در پایان مراسم رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: امروز شرایط ما شرایط خوبی نیست دشمن جنگ اقتصادی، سیاسی و سایبری را بر ما تحمیل کرده اما ما می توانیم با جهاد کشاورزی پیروز شویم. حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری کارشناس مذهبی رسانه ملی و رئیس موسسه روایت سیره شهدا اظهار کرد: کشاورزی و دامپروری سخت است اما تربیت سخت تر است.  وی افزو: پدر و مادر عزیز تربیت مانند دامپروری و کشاورزی سه مرحله کاشت، داشت و برداشت دارد.  ماندگاری  با بیان این‌که باید باور کنید که تربیت از کشاورزی و دامداری سخت تر است، تصریح کرد: در این دنیا که کفر و شرک غوغا می کند و می توان آن را به کاخ فرعون تشبیه کرد، گلهایی به همت مادران و پدرانی پرورش پیدا کرده‌اند که به تمام دنیا می ارزند.  رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: در این دنیایی که افراد خیانت، جنایت و آدم‌کشی می‌کنند؛ می شود گل هایی تربیت کرد که ۲ هزار تا از آنها نصیب این استان و ۲۱۳ آنها نصیب کشاورزان شده است.  ماندگاری تصریح کرد: کشاورز بسیجی باید باور کند مادران شهدا فرزندان خود را زمان طاغوت پرورش دادند و تقدیم انقلاب کردند.  وی با بیان این‌که در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار شهید دانش آموز که ۵ هزار شهید از آنها زیر ۱۳ سال بودند، تقدیم انقلاب شدند، افزود: اگر جامعه ما توانسته در دوران طاغوت فرزندان خوب تربیت کرد در زمان حال نیز می‌تواند.  رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: شهدای مدافع حرم زمانی به جنگ با دشمن می روند که اختلاس، حقوق نجومی، مفسد، بدکار و مشکلات زیادی وجود دارد؛ پس می شود در شرایط بد تربیت خوب کرد.  ماندگاری تصریح کرد: امروز شرایط ما شرایط خوبی نیست دشمن جنگ اقتصادی، سیاسی و سایبری را بر ما تحمیل کرده اما ما می توانیم با جهاد کشاورزی پیروز شویم.  وی با بیان این‌که امتیاز ما و کشور ما کشاورزی است، افزود: چرا که از این آب و خاک بیشترین محصول را تولید کرده است پس می‌شود در شرایط بد محصول خوب تولید کرد.  رئیس موسسه روایت سیره شهدا به آیه ۹۶ سوره اعراف اشاره کرد و گفت: این آیه معجزه است؛ مردم در تربیت، کشاورزی، مدیریت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی سه مورد را به کار ببرید.  ماندگاری یکی از سه موارد اشاره شده در قرآن را تقویت ایمان دانست و تصریح کرد: اگر ایمان آوردید مسیر آن را ادامه دهید و از دستورات خدا تخطی نکنید.  وی با اشاره به این‌که کشاورز، کاسب، مدیر و مسئول قانون خدا را رعایت کن تا ببینی چگونه برکت بر تو نازل می‌شود، افزود: وقتی به قانون خدا عمل نکنی آسمان قفل می شود و باران نمی بارد.  رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: کشاورز و دامدار باید کاشتشان حلال باشد یعنی بذر آن قاطی نداشته باشد تا محصول آنها خوب باشد.