به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، صبح امروز پنج‌شنبه (۲۹ آذر) با حضور مهندس قوسی، رییس سازمان، امام جمعه، فرماندار شهرستان قاینات و جمعی از مدیران استانی و شهرستان، همایش تجلیل از کشاورزان و تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی شهرستان قاینات برگزار گردید. رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فناوری های نو و علم جدید باید در کشاورزی نهادینه شود، گفت: با استفاده از شیوه های نوین کشاورزی، هیچ نیازی به شرق و غرب نداریم و باید تلاش کنیم امنیت غذایی در بخش کشاورزی تامین گردد.
غلامرضا قوسی با بیان اینکه پایداری محصولات، برای کشاورزی پایدار بسیار مهم است، افزود: امروزه ما باید از تجربه کشاورزی که توانسته موفقیتی را کسب کند، استفاده کنیم، و به این مهم که چگونه کشاورز توانسته در هکتار ۲۷ کیلوگرم برداشت داشته باشد، آگاهی کسب نماییم.
وی عنوان داشت: تجربه بهره بردار کشاورزی ما آموزشی است که بدانیم در راستای پشرفت کشاورزی چه فعالیت‌هایی انجام داده که ما هم  بتوانیم این افزایش تولید را در کلیه محصولات ترویج و بهینه سازی کنیم. وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد از طرح‌های ویژه که در راستای بهره رسانی به مردم است، حمایت میکند، گفت: یکی از هدفهای ما افزایش زنجیره تولید است، یعنی اگر قرار است بهره مندی نصیب مردم گردد، از اینگونه طرح های مهم حمایت شود و در این راستا از حضور سرمایه گذاران قطعا حمایت میکنیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در ادامه به معرفی پتانسیل کشاورزی استان به دنیا بعنوان هدف اصلی سازمان اشاره کرد و عنوان داشت: حضور نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس و همچنین سفر اخیر وزیر محترم به استان و این شهرستان باعث ایجاد انگیزه در جامعه هدف و بروز ایده های نو گردید که بزودی شاهد رونق کشاورزی منطقه خواهیم بود.
وی ادامه داد: باید در تدوین قوانین مناسب در راستای پیشرفت کشاورزی گام برداریم که در این مهم جا دارد از کلیه عزیزانی همچون نماینده و مدیران شهرستانی تقدیر گردد.
مهندس غلامرضا قوسی در پایان با تبریک روز قاین بیان کرد: مردم این شهرستان در شکوفایی اهداف انقلاب نقش بسیار  ارزشمندی را ایفا کردند که ثمره تلاش‌های آنها در آغاز جشن بزرگ چهل سالگی انقلاب کاملا مشهود است و یک نمونه از آنها را، همین ثبت جهانی محصول زعفران می‌توان نام برد. لازم به ذکر است که در پایان این مراسم از کشاورزان و بهره برداران برتر بخش کشاورزی قاینات تقدیر بعمل آمد.