به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان در روز ملی گل‌محمدی و گلاب و جشن شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در شهرستان سربیشه، از خرید توافقی گل محمدی برای اولین بار از کشاورزان در استان خراسان جنوبی خبر داد

محمدحسین اکبری با اشاره به انجام اقدامات لازم برای جذب و حضور بیشتر مردم در باغات گل محمدی، ایجاد فضای مناسب و مردمی شدن برداشت گل محمدی را مهم عنوان کرد و اضافه کرد:  بارندگی‌ها باعث ایجاد خسارت به قنوات، اراضی کشاورزی و... در برخی مناطق شد که این مهم با کمک دولت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه امسال سال خوب زراعی برای کشاورزان و عشایر است و برای توسعه و افزایش سطح زیر کشت گل محمدی سربیشه، حمایت های لازم انجام می شود، افزود: باید به سمتی برویم که مردم خود ورود کرده و بسیاری از کارها را در دست بگیرند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه سربیشه بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی را داراست ، یادآور شد: افزایش کشت گل محمدی در برخی نقاط استان مانند سربیشه نشان داده است که شرایط برای تولید اقتصادی کشاورز مساعد بوده و تولید گل محمدی می تواند جایگزین بسیاری از محصولات کشاورزی باشد.وی با بیان اینکه در صورت ورود سرمایه گذاران علاقمند در این منطقه، صنایع تبدیلی گلاب گیری مورد حمایت قرار می گیرد ، ابراز امیدواری کرد: چندین واحد صنعتی در این زمینه راه اندازی شده و با برند سازی نام گلاب سربیشه در استان، کشور و کشورهای همسایه مورد توجه قرا گیرد.

وی با اشاره به ورود سازمان تعاون روستایی برای حمایت از کشاورزان در زمینه تولیدگل محمدی،  از خرید توافقی گل محمدی برای اولین بار در استان خبر داد.

در پایان از ۱۱ نفر از تولیدکنندگان و فراوری کنندگان گل محمدی تقدیر شد و تفاهم نامه حمایت تسهیلاتی بین ستاد اجرایی فرمان امام(ره)و سازمان جهاد کشاورزی منعقد شد.