به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، سرپرست سازمان از جذب شانزده نفر ( 16 ) نفر در آزمون استخدامی خبر داد و گفت: این آزمون در فضای کاملاً رقابتی و با رعایت ضوابط اعلامی سازمان اداری و استخدامی کشور توسط جهاد دانشگاهی در خردادماه سال جاری برگزار شده و نتایج پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت از طریق پرتال مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اعلام شده است. بنابراین داوطلبین استخدام در سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی میتوانند با مراجعه به پرتال مذکور به آدرس (hrtc.ir)  از نتیجه و امتیاز خود مطلع شده و از 23مردادماه به سازمان جهادکشاورزی استان مراجعه نمایند .

محمدحسین اکبری ضمن خوش آمدگویی به پذیرفته شدگان برای خدمت در بخش مهم تامین امنیت غذایی، افزود: کلیه پذیرفته شدگان این سازمان که رقم کد ملی آنها زوج می باشد در روز های زوج و سایرین در روزهای فرد میتوانند مراجعه نمایند.
وی ادامه داد: ضمنا روز یکشنبه 28 مردادماه ماه برای کلیه پذیرفته شدگان که به هر دلیل موفق به حضور برای ارائه مدارک نشده اند در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به زمانبندی انجام شده امکان تمدید زمان ثبت نام وجود ندارد و کلیه همکاران مدیریت امور اداری سازمان آمادگی دارند که در مهلت تعیین شده نسبت به تشکیل و تکمیل مدارک مطابق فرایند تعیین شده اقدام نمایند و ابراز امیدواری کرد که بلافاصله بعد از تکمیل مدارک و تشکیل پرونده پذیرفته شدگان که حدودا 5 برابر ظرفیت پیش بینی شده است فرایند کارگروه های مصاحبه طبق زمانبندی انجام شود. وی خاطر نشان کرد کلیه اطلاعیه ها و زمانبندی های تعیین شده از طریق سایت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی قابل دسترسی خواهد بود

گفتنی است که پذیرفته شدگان برای ارایه مدارک به دبیرخانه جذب و استخدام مستقر در این سازمان از روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد لغایت یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ به آدرس بیرجند بلوارشهدای عبادی - سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی - طبقه سوم مدیریت اموراداری اتاق 303  و 309 با در دست داشتن مدارک ذیل مراجعه نمایند؛

مدارک مورد نیاز شامل:

♦ کارنامه اولیه صادر شده از سوی جهاد دانشگاهی

♦ 6 قطعه عکس

♦ اصل و تصویربرابراصل شناسنامه داوطلب (تمام صفحات)

♦ اصل و تصویربرابراصل شناسنامه همسر و فرزندان (تمام صفحات) (در صورتی که داوطلب زمان ثبت نام متقاضی بهرمندی از مزایای مربوطه بوده است)

♦ اصل و تصویربرابراصل کارت ملی

♦ اصل و تصویربرابراصل کارت پایان خدمت/ معافیت دایم

♦ اصل و تصویربرابراصل مدرک تحصیلی

♦ مدارک بومی(اصل) مستندات مربوط به امتیاز بومی شهرستان *

♦ تاییدیه ایثارگری (در صورتی که داوطلب زمان ثبت نام متقاضی بهرمندی از مزایای مربوطه بوده است)

♦ تاییدیه سازمان بهزیستی (در صورتی که داوطلب زمان ثبت نام متقاضی بهرمندی از مزایای مربوطه بوده است)

 
*داوﻃﻠﺐ ﺑﻮﻣﯽ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻧﯽ (ﺑﻪ اﺳﺘﺜﻨﺎی ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﺗﻬﺮان و ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﺮاﮐﺰ  اﺳﺘﺎنﻫﺎ)
 
ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻗﺎﻧﻮن اﺻﻼح ﻣﺎده 44 (ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺧﺪﻣﺎت ﮐﺸﻮری) ﻣﺼﻮب ﺳﺎل ۱۳۹۹ (ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ اﯾﺠﺎد اوﻟﻮﯾﺖ ﺑﺮای داوﻃﻠﺒﺎن ﺑﻮﻣﯽ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻧﯽ) ﺑﻪ اﺳﺘﺜﻨﺎی ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﺗﻬﺮان و  ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن  ﻣﺮاﮐﺰ اﺳﺘﺎنﻫﺎ (در آزﻣﻮن اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ، داوﻃﻠﺒﯽ ﺑﻮﻣﯽ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻧﯽ ﺗﻠﻘﯽ ﻣﯽﺷﻮد ﮐﻪ «ﻣﺘﻮﻟﺪ» ﯾﺎ «ﺳﺎﮐﻦ ﺑﺎ ﺳﺎﺑﻘﻪ ده ﺳﺎل ﺳﮑﻮﻧﺖ» در ﻫﻤﺎن ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﻮﻣﯽ ﺑﻮدن اﻓﺮاد ﺑﻪ  ﻃﺮق ذﯾﻞ اﺣﺮاز ﻣﯽﮔﺮدد؛

۱- ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ ﺗﻮﻟﺪ ﻣﻨﺪرج در ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ داوﻃﻠﺐ ﺑﺎ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﻮرد ﺗﻘﺎﺿﺎ ﯾﮑﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

ﺗﺒﺼﺮه: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ تغییرات ﺗﻘﺴﯿﻤﺎت ﮐﺸﻮری در ﺳﺎل ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ، در ﺻﻮرت اﺧﺘﻼف ﻧﻈﺮ ﯾﺎ اﺑﻬﺎم درﺧﺼﻮص ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ ﺗﻮﻟﺪ، ﻣﻼک ﻋﻤﻞ ﻧﻈﺮ اداره ﮐﻞ ﺛﺒﺖ اﺣﻮال اﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.

۲- اﺳﺘﻔﺎده از اوﻟﻮﯾﺖ ﺑﻮﻣﯽ از ﻃﺮﯾﻖ ﺳﮑﻮﻧﺖ ﺑﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﺗﺄیید ﺳﺎﮐﻦ ﺑﻮدن و ﺣﺪاﻗﻞ ده ﺳﺎل ﺳﮑﻮﻧﺖ ﺑﺎ اراﺋﻪ  اﺳﺘﺸﻬﺎد ﻣﺤﻠﯽ)ﺑﺮاﺳﺎس ﻓﺮم ﭘﯿﻮﺳﺖ دفترچه راهنما ( ﻣﻤﻬﻮر ﺑﻪ ﻣﻬﺮ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪاری ﯾﺎ ﻧﯿﺮوی اﻧﺘﻈﺎﻣﯽ)ﭘﺎﺳﮕﺎه ﯾﺎ ﮐﻼﻧﺘﺮی ﻣﺤﻞ (در ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﻮرد ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺎ اراﺋﻪ ﻣﺪارک و ﻣﺴﺘﻨﺪات ذﯾﻞ اﻣﮑﺎنﭘﺬﯾﺮ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد : 

اﻟﻒ- داﺷﺘﻦ ﮔﻮاﻫﯽ  ﺗﺤﺼﯿﻞ در ﻣﻘﺎﻃﻊ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ  اﺑﺘﺪاﯾﯽ، راﻫﻨماﯾﯽ یا دﺑﯿﺮﺳﺘﺎن در ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ ﻣﻮرد ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺎ ﺗﺄیید اداره آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ؛ 

ب- ﮔﻮاﻫﯽ اﺷﺘﻐﺎل ﺑﻪ  ﮐﺎر رﺳﻤﯽ، ﭘﯿﻤﺎﻧﯽ و  ﻗﺮاردادی در ﺑﺨﺶ دوﻟﺘﯽ و ﻋﻨﺎوﯾﻦ ﻣﺸﺎﺑﻪ در ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮصی ﻣﺸﺮوط ﺑﻪ ﭘﺮداﺧﺖ ﺣﻖ بیمه.

ﺗﺒﺼﺮه: داﺷﺘﻦ ﮔﻮاﻫﯽ ﺗﺤﺼﯿﻞ در ﻣﻘﺎﻃﻊ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ اﺑﺘﺪاﯾﯽ، راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ ﯾﺎ دبیرﺳﺘﺎن در ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ ﻣﻮرد ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺎ ﺗﺄیید اداره آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺗﻤﺎم ﯾﺎ ﻗﺴﻤﺘﯽ از ﺳﺎﺑﻘﻪ ده ﺳﺎل ﺳﮑﻮﻧﺖ ﺑﻪ ﺷﺮط اراﺋﻪ اﺳﺘﺸﻬﺎد ﻣﺤﻠﯽ ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﺗﺄیید ﺳﺎﮐﻦ ﺑﻮدن ﻓﻌﻠﯽ ﻓﺮد در ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ ﻣﻮرد ﺗﻘﺎﺿﺎ ﻣﻼک ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد.



تنها زرشک بی دانه جهان در خراسان جنوبی تولید می‌شود و خراسان جنوبی از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب زیر کشت مرواریدهای قرمز رنگ است، از درمیان گرفته تا قاین و افین زیرکوه،مردمانی زرشک را می‌پرورانند و با وجود تیزی تیغ مشکلات بر تن و روح شان همچنان، کاشت زرشک را به جان می خرند.

خراسان جنوبی قطب پهناورترین مزارع زرشک جهان است که در سومین فصل سال، کنار رنگ رنگ برگ های پاییزی بسیاری از روستاهای استان را قرمز پوش می‌کند. افین؛روستایی تاریخی در دل خراسان جنوبی، که بزرگترین باغ خاورمیانه زرشک را در دل خود جای داده است.

۹۸ درصد سطح زیر کشت زرشک جهان اختصاص به خراسان جنوبی دارد، اما در این سال‌ها آن چنان که باید با برند خراسان جنوبی به جهان معرفی نشده است. از این رو ساز و کار جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی شکل گرفت تا ضمن معرفی این محصول به جهان، با ورود شرکت‌های دانش بنیان و فناوری به حوزه تولید کمک کند.

ضرورت ارتباط بین شرکت‌های فناور و تولیدکنندگان زرشک

سید مجتبی حسینی، رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان و دبیر کمیته علمی و نوآوری جشنواره ملی زرشک گفت: در زمینه ورود علم به تولید زرشک و کارهای تحقیقاتی در خراسان جنوبی دانشکده کشاورزی مستقر است ‌که در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود:  علاوه بر این مراکز تحقیقاتی و علمی در حوزه‌های کشاورزی فعالیت می‌کنند. یکی از محورهای اصلی فعالیت محصولات مزیت دار استان و مهم ترین آن بحث زرشک است که در حیطه‌های مختلف علمی از جمله کاشت، داشت، برداشت و فیزیولوژی تولید و پس از تولید و همچنین فرآوری محصول اقدامات زیادی انجام شده است.

حسینی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در بحث فرآوری محصولات در استان، اضافه کرد: در حوزه پایداری تولید، بررسی برخی چالش‌ها و مشکلات زرشک، کار تحقیقاتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از معیشت جامعه روستایی استان وابسته به این محصول است، افزود: سعی شده متناسب با نیاز موجود بر روی عناوین تحقیقاتی کار و برای چالش‌های در حوزه زرشک چاره اندیشی شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان و دبیر کمیته علمی و نوآوری جشنواره ملی زرشک بیان کرد: باتوجه به انحصار کامل تولید زرشک کشور در خراسان جنوبی، مراکز تحقیقاتی استان در این حوزه‌ها ورود خوبی داشته‌‌اند؛ به طور مثال در بحث حل معضل زنگ زرشک در شهرستان اقدامات خوبی انجام شده و سعی شد متناسب با مشکل چاره اندیشی شود.

حسینی ادامه داد: در حوزه فرآوری و تولید محصولات نیاز است کارهای بیشتری انجام و ارتباط بین شرکت‌های فناور و دانش بنیان که در این حوزه دارای ایده هستند با تولید و تولیدکنندگان برقرار شود تا بتوانیم زرشک را از حالت تک مصرفی خارج کنیم.

وی با بیان اينکه در این حوزه نیاز به کار بیشتری است چراکه در استان خلا وجود دارد و یکی از محورهای اساسی جشنواره ملی زرشک پر کردن همین خلا است، تصریح کرد: یکی از محورهای بسیار مهم این است که ما نیاز داریم در حوره زرشک تکنولوژی‌ها را وارد چرخه تولید ‌کنیم که در این راستا کارهای صورت گرفته اما نیازمند فعالیت بیشتر و ایده پردازی قوی تر هستیم.



 

 خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۷۰ درصد محصولات استان به صورت خام از چرخه خارج می‌شوند.

 

به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی و به نقل از خبرگزاری ها ، جواد قناعت، چهارشنبه ۲۷ مهر در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره ملی زرشک و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان محصولات کشاورزی و مواد معدنی بی نظیری دارد که بخش عمده‌ای از آنها به صورت خام و فرآوری نشده از چرخه خارج می‌شوند و مهم‌ترین برنامه در دستور کار ما، جلوگیری از خام فروشی محصولات استان است.

 

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه خراسان جنوبی ، استانی بسیار خاص با قابلیت‌های فراوان است، تصریح کرد: در حوزه کشاورزی محصولات منحصر به فردی همچون زرشک، عناب و زعفران داریم که به درستی شناخته نشده‌اند.

 

استاندار هدف از برپایی جشنواره ملی زرشک را معرفی این محصول عنوان و اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است که توجه شرکت های دانش بنیان را به این ظرفیت مهم جلب کنیم تا شاهد بروز جهش در تولید محصولاتی برپایه زرشک باشیم؛ این اتفاق رفاه کشاورزان و مردم استان را به دنبال دارد.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی، استانی بااصالت و ریشه دار است، تصریح کرد: ما همزمان با معرفی محصولات کشاورزی می توانیم ظرفیت های گردشگری این استان به ویژه گردشگری کشاورزی را معرفی کنیم.

 

استاندار از ظرفیت‌های معدنی استان نیز گفت و یادآور شد: برای معرفی این ظرفیت‌ها نیز باید اقدامات بهتری صورت گیرد.

 

قناعت به انعقاد ۵ تفاهم نامه در زمینه فرآوری و نگهداری زرشک در جشنواره اشاره کرد و گفت: این اقدامات کافی نیست و ما باید به این سمت برویم که کارهای جدیدتری در حوزه کشاورزی انجام دهیم.

 



1- جلسه مورخ 1400.08.12



آمار بازدید کنندگان

بازدید امروز0
بازدید دیروز0
بازدید ماه0
بازدید کل114134