برای ایام نوروز ذخیره میوه مورد نیاز صورت گرفته است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، هاشم ولی‌پورمطلق صبح امروز (شنبه7 بهمن ماه) در نشست خبری گفت: در دهه فجر سال جاری ٣٣٣ پروژه در مجموعه جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود که مبلغ کل سرمایه‌گذاری برای تکمیل و پایان این پروژه‌ها 435 میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: جامعه برخوردار از این پروژه‌ها ١٨ هزار و37 نفر هستند و ١٧۵ شغل جدید نیز با افتتاح این پروژه‌ها ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با افتتاح این پروژه‌ها ٨٩٠ شغل گذشته در حوزه کشاورزی تثبیت می‌شود که این مهم با توجه به خشکسالی‌های اخیر بسیارحائز اهمیت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: از این تعداد پروژه ٢١٣ پروژه در حوزه آب و خاک، ۵ پروژه در امور دام، یک پروژه در بخش عشایری، ۶ پروژه در بخش باغبانی و یک پروژه در حوزه تعاون روستایی است.

ولی‌پور گفت:  همچنین سه پروژه در بخش شیلات، ۱۷ پروژه در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۷۹ پروژه در بخش مکانیزاسیون و  هشت پروژه در زمینه منابع طبیعی است.

وی اظهار کرد: ١٨ پروژه در شهرستان بشرویه، ۴۶ پروژه در بیرجند، ١٠ پروژه در خوسف، هشت پروژه در درمیان، ٣٣پروژه در زیر کوه، ٣۶ پروژه در سرایان، ۴٧پروژه در سربیشه، ۴٠پروژه در طبس، ١٩ پروژه در فردوس، ۵۵ پروژه در قاین و ٢١پروژه در نهبندان افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین برای ایام نوروز ذخیره میوه مورد نیاز صورت گرفته است.

ولی‌پور ادامه داد: تاکنون تمام سیب مورد نیاز ایام نوروز و ۵۰ درصد پرتقال شب عید هم استانی‌ها در سردخانه‌ها ذخیره شده است.

وی با اشاره با اینکه ۵٠ درصد دیگر پرتقال مورد نیاز نیز تا هفته آتی وارد سردخانه‌های خراسان‌جنوبی می‌شود، افزود: قیمت میوه تنظیم بازار نیز چند روز قبل از عید نوروز اعلام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در زمینه تنظیم بازار مرغ منجمد نیز مشکلی نداریم یادآور شد: دی ماه امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی داشته‌ایم که این میزان نسبت به سال قبل افزایش داشته و همچنین نیاز مرغ منجمد هم استانی‌ها را تأمین می‌کند.