به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان از تولید ۷۵ تُن ماهی گرمابی و سردآبی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از این مقدار  ۴۵ تُن انواع ماهی گرم آبی و ۳۰ تُن ماهی گرمابی است.

مهدی سورگی با بیان اینکه ارزش این میزان تولید ماهی گرمابی و سردآبی ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است، افزود: ماهی گرمابی تولید شده در استان از نوع کپور و ماهی سردآبی از نوع قزل آلا است.

وی با اشاره به اینکه  این میزان ماهی در شهرستان‌های نهبندان، قاین وسربیشه تولید شده است گفت: شهرستان قاینات با ۳۰ تن گرمابی و ۱۵ تن سردآبی بیشترین میزان تولید ماهی را در استان به خود اختصاص داده است.  

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از ماهی تولیدی گرمابی در داخل استان و ۷۰ درصد به خارج از استان ارسال می‌شود افزود: ماهی گرم آبی از نوع کپور به استان‌های سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود و ماهی سردآبی در داخل استان مصرف می‌شود.  

توزیع بیش از ۳۴۰ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی نیمه یارنه‌ای در استان به پرورش دهندگان استخر‌های دومنظوره، 
توزیع رایگان ۵.۵ تن خوراک آبزیان گرمابی به پرورش دهندگان شهرستانهای بشرویه، نهبندان، سرایان، زیرکوه، درمیان، خوسف، برگزاری کارگاه طبخ آبزیان و غذا‌های دریایی در  استان از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی برای پرورش دهندگان ماهی سردآبی وگرم آبی در استان است.