به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، امروز دوشنبه(۱۷ مهر) مهدی جعفری به مناسبت روز جهانی تخم مرغ گفت: این استان دارای 84 واحد مرغداری تخمگذار دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت حدود 4 میلیون قطعه است که سالانه بیش از 30 هزار تن تخم مرغ تولید دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 20 هزار تن از تولید تخم مرغ استان مازاد بر مصرف است ادامه داد: این میزان تولید مازاد به سایر استان‌های همجوار ارسال و در برخی مواقع به کشورهای همجوار صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تخم مرغ یکی از ارزانترین و کاملترین غذاهای پروتئینی است که می‌تواند تأثیر به سزایی در رفع سوء تغذیه موجود در جامعه ویژه در گروه‌های نوزادان، کودکان، زنان بارده و شیرده داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایران به عنوان دهمین کشور تولیدکننده تخم مرغ در جهان شناخته می‌شود، گفت: در هشت سال گذشته سرانه مصرف تخم مرغ در ایران از ۱۶۰ عدد به 216 عدد رسیده، ولی این مقدار هنوز کافی نیست.

جعفری با اشاره به گرانی تخم مرغ در ماه‌های اخیر ادامه داد: اگر چه تخم مرغ براساس تورم و گران شدن مواد اولیه مصرفی طی ماه‌های گذشته گران شده، ولی قیمت واقعی این محصول نه تنها گران نیست بلکه در مقایسه با ساده‌ترین و کم خاصیت‌ترین مواد غذایی موجود در سبد غذایی مردم از قیمت پایین‌تری برخوردار است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال جاری برای ترویج فرهنگ مصرف تخم مرغ گفت: شعار امسال روز جهانی تخم مرغ “مصرف تخم مرغ برای زندگی بهتر” است که امید است با اجرای برنامه‌های مدون این شعارمحقق شود.