به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، جلسه بررسی سازوکارهای کنترل تورم در استان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، معاونین و مدیران سازمانی و تشکل‌های استان در محل سالن شهدای کشاورز سازمان برگزار گردید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این جلسه گفت: در موضوع تنظیم بازار میوه و تره‌بار با ارتباط با میدان‌داران و مراکز عمده عرضه استان نگرانی وجود ندارد.

مهدی جعفری با تاکید بر ضرورت نظارت بهتر و بیشتر بر بازار عرضه میوه و تره‌بار اظهار کرد: همه می‌بایست در جهت تامین میوه با کیفیت و قیمت مناسب حرکت کنیم.

وی با تقدیر از زحمات همه فعالان در تامین میوه و تره بار استان افزود: تلاش‌های این عزیزان در خصوص تامین و تنظیم بازار از ابتدای دولت موجب رضایت شهروندان گردیده است.

وی بر اهمیت تامین گوشت قرمز و سفید شهروندان به ویژه در ایام پایانی سال تاکید کرد و گفت: با همراهی تولیدکنندگان استان شاهد کاهش تورم در حوزه معیشت در استان بوده‌ایم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

مفاخر رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان نیز در این جلسه گفت: به دنبال توسعه ظرفیت سردخانه‌ای استان هستیم که این امر می‌تواند ضمن ایجاد رقابت در بازار، امکان تامین مناسب را در استان ایجاد نماید.

وی با اشاره به ضرورت استانداردسازی رقابت در بازار گفت: عرضه و تقاضا در خصوص بعضی از کالاها در استان وجود دارد و در خصوص سایر اقلام میوه و تره‌بار می‌بایست شبکه توزیع در استان تقویت گردد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان اظهار داشت: در روزهای پایانی سال هیچگونه مشکل و نگرانی در تامین و افزایش نرخ وجود ندارد.

علیزاده رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی نیز به تامین کافی اقلام بازار اشاره کرد و افزود: به دنبال نظارت بیشتر بر اصناف و حفظ حقوق مصرف کننده، میتوانیم رشد تورم را در خصوص اقلام بازار کنترل کنیم.

وی به برگزاری نمایشگاه بهاره اشاره کرد و اظهار داشت: عرضه این اقلام در نمایشگاه بهاره می‌تواند راهکاری مناسب در کنترل بازار ایام پایانی سال باشد.

جوانشیر عضو هیئت مدیره کشتارگاه قایون طیور نیز در این جلسه گفت جوجه ریزی در استان به تناسب کل کشور افزایش پیدا کرده است و با توجه به عرضه و تقاضا می‌بایست نسبت به جذب مرغ از طریق شرکت پشتیبانی امور دام اقدام شود.

واحدی مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان نیز با اشاره به وضعیت بازارهای استان‌های همجوار گفت: ضرورت دارد نسبت به تامین نهاده با توجه به پیش بینی جوجه‌ریزی اقدام شود.