توزیع میوه طرح تنظیم بازار در استان خراسان جنوبی از روز پنجشنبه 24 اسفند ماه شروع می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، صبح امروز چهارشنبه (23 اسفند 96) با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال جدید و طرح تنظیم بازار میوه و تره بار حسینی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری،  هاشم ولی پور مطلق رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی و تنی چند از مسئولین استانی و شهرستانی بازدیدی از سردخانه ها،  میادین میوه و تره بار و عاملین فروش مرغ و تخم مرغ داشتند.

 ولی پور مطلق در این بازدید با اشاره به برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته طی 6 ماه گذشته و برگزاری 7 جلسه کارشناسی گفت : طرح تنظیم بازار میوه ایام پایانی سال جاری و نوروز 1397 باید با دقت و مراقبت لازم و بگونه ای اجرا شود که میوه به بهترین وجه ممکن و با قیمت مناسب در اختیار مردم استان قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود : شروع توزیع میوه طرح تنظیم بازار از روز پنجشنبه مورخ 24/12/1396 در مرکز استان و از روز شنبه مورخ 26/12/1396 در سطح کلیه شهرستان های استان انجام خواهد گرفت.

ولی پورمطلق گفت: قیمت میوه طرح تنظیم بازار پس از اخذ قیمت بازار استان و بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور که اجازه داده شده حداکثر تا 15درصد کمتر از قیمت بازار عرضه گردد و با در نظر گرفتن شرایط استان خراسان جنوبی و به جهت حمایت از مصرف کنندگان استان،  به شرح زیر تعیین گردیده است : سیب درختی20,000 ریال ، پرتقال تامسون 15000 ریال و پرتقال والنسیا 26500 ریال

وی در ادامه عنوان کرد: از آنجا که وزن جعبه های میوه در محاسبه و تعیین قیمت لحاظ گردیده لذا میوه طرح تنظیم بازار در زمان توزین با احتساب وزن جعبه عرضه خواهد گردید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین بیان کرد: مباشرین و عاملین توسط سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان شناسایی شده و لیست مربوطه در کمیته راهبردی استان به تصویب رسید. فروشندگان میوه باید نسبت به نصب بنرکه نشانگر محل عرضه و فروش میوه طرح تنظیم بازار با اعلام قیمت های مصوب می باشد  اقدام نموده و در طی دوره زمانی اجرای طرح، نباید کالای مشابه غیر طرح تنظیم بازار را عرضه کنند. همچنین مردم استان در صورت مشاهده تخلف می توانند موضوع را به اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یا از طریق تماس با سامانه 124 منعکس نمایند تا بررسی و اقدام قانونی لازم انجام گیرد. ضمن اینکه تیمهای بازرسی پیش بینی شده در کلیه شهرستانها بصورت مداوم بررسی و نظارت لازم را خواهند نمود.