به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، ظهر امروز سه‌شنبه (۱۴ فروردین) نخستین جلسه شورای مدیران در سال جدید با حضور دکتر جعفری رئیس سازمان، مسئول تمشیت دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه، قائم مقام رئیس سازمان، مدیران کل ادارات تابعه، معاونین و مدیران سازمان و همچنین ارتباط وبیناری با مدیران شهرستان ها برگزار گردید.

مهدی جعفری در این جلسه با بیان اینکه در سال گذشته تمامی برنامه‌های خانواده بزرگ کشاورزی به بهترین شکل ممکن انجام شد، گفت: سال گذشته رشد ۲۶ درصدی جوجه‌ریزی محقق شد که در تاریخ استان بی‌سابقه بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی به افزایش ۱۳ درصدی تولیدات دامی و گیاهی اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۳۰ واحد راکد و نیمه فعال در سطح استان وجود داشت که بیش از دو سوم آن در سال گذشته فعال و به چرخه تولید بازگشتند.

وی به شرایط آب و هوایی استان اشاره کرد و ادامه داد: رکورد تولید ۱۲ تن گندم در هکتار با این شرایط اقلیمی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

وی با بیان اینکه در تولید زعفران با توجه به سرمای سال قبل آن بسیار موفق بوده‌ایم، اظهار داشت: تمامی موفقیت‌ها فقط با همت کشاورزان، تولیدکنندگان، بهره‌برداران این بخش و همکاران عزیز در خانواده بزرگ کشاورزی استان محقق گردیده است.

جعفری به رشد تولیدات باغی مانند انار با رکورد ۴۰ تن در هکتار اشاره کرد و گفت: در حوزه بازار در ایام پایان سال، نوروز و ماه مبارک رمضان توزیع میوه با کیفیت و قیمت مناسب در سطح کشور، فقط در خراسان جنوبی انجام شد.

وی ضمن تقدیر از تلاش تمامی کشاورزان، بهره‌برداران، تولیدکنندگان، مدیران عامل اتحادیه‌های مرتبط و همچنین مسئولین سردخانه‌های مواد غذایی استان و خانواده بزرگ کشاورزی استان گفت: انتظار این است که در سال ۱۴۰۳ نیز با همت مضاعف جهادی برای اجرای برنامه‌های پیش برنده، باز هم خدمات موثری در سطح استان صورت پذیرد و توفیقات مناسبی حاصل گردد.

حجت الاسلام علی یوسفی نیز در این جلسه حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه را محکوم و به فضیلت شبهای قدر اشاره کرد و  گفت: شب قدر یا لیلة القدر، شبی باارزش و پرفضیلت نزد مسلمانان و شب نزول قرآن و شب مقدر شدن امور انسان‌ها است.

 مسئول تمشیت دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان افزود: مقام معظم رهبری در بیانات خود در ابتدای سال تاکید فرمودند که شعار امسال ادامه مسیر شعار سال گذشته است که نشان می‌دهد باید از کاستی‌ها و ناکامی‌های سال قبل فاصله گرفت و همه دستگاه‌ها در گرفتن پیام این شعار به تکلیف خود به درستی عمل کنند.

 گفتنی است که در این جلسه مهدی ذوالقدر به عنوان سرپرست مدیریت شرکت پشتیبانی امور دام استان، علیرضا حیدرپور سرپرست مدیریت شیلات و آبزیان، نعمت شریف‌زاده سرپرست مدیریت صنایع تبدیلی و تکمیلی، سیدمحمدمهدی موسویان سرپرست مدیریت رفاه و پشتیبانی، محمدرضا رنجی رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان و همچنین محمدعلی محمدی به عنوان مدیرعامل اتحادیه مرغداران معرفی و از خدمات مهدی سورگی، محمدعلی حسینی و علی واحدی تقدیر گردید.